1 Laatst bewerkt door Knubje (26-09-2008 08:21)

Onderwerp: Kan dit? (planning taart)

Ik heb voor morgen (zaterdag) 3 opdrachten staan. Aangezien ik nog niet zo snel ben vraag ik me af of ik vandaag (vrijdag) de taarten al kan vullen en bekleden.
Deze dan bewaren in de koelkast en morgen decoreren.

Deze vraag is al vaker gesteld maar twijfel nu toch of ik dat kan doen. Heb al gezocht maar wordt er niet helemaal veel wijzer van :D

Het probleem is namelijk dat ik 2 doopstapels moet maken en 5 proeftaartjes. Voor mijn doen is dat eigenlijk wat teveel om op 1 dag te doen en ben bang dat ik daarmee ook in tijdnood kom,vandaar dat ik vandaag al veel wil doen. Ik had iemand belooft om haar dooptaart te maken en dat viel samen met een andere opdracht (ook dooptaart en 5 proevertjes) helaas maar kon geen nee zeggen :S
De taarten worden allemaal pas zondag gegeten.

Wat is wijsheid?? Ik wil namelijk niet mezelf voorbij rennen.
De vullingen maak ik zowiezo vandaag al.... behalve de vulling met slagroom die maak ik morgen pas! En de biscuits zijn ook al gebakken en in gevroren.
Kan ik ze dus vandaag vullen,afsmeren en bekleden met fondant en dan in de koelkast zetten tot morgen zodat ik ze dan allemaal tegelijk kan decoreren??

Groetjes Angelique

2

Re: Kan dit? (planning taart)

Ik ben zelf ook nog niet zo snel en handig in dit soort dingen, maar als ik het echt druk heb vul en bekleed ik mijn taarten wel de dag van tevoren, behalve degene waar slagroom in komt, dat is gewoon lekkerder als je die de dag zelf doet.
Dus je kunt anders gewoon degenen alvast vullen en bekleden zonder slagroom, en die met slagroom morgen doen.
Scheelt je in ieder geval al een hoop tijd!

Succes nog!

Groetjes Laura!

3

Jeetje wat een werk!!
Ik heb het zelf nog nooit zo gehad, maar ik zou idd zoveel mogelijk al doen, als je nog moet boetseren kan natuurlijk allemaal al vandaag, en idd de vullingen die kunnen nu al doen en ook al vullen.

pfff wel knap hoor dat je het aangaat! wordt vast nachtwerk (of heeeel vroeg beinnen, maar das bijna hetzelfde!)

succes!
Groetjes Ellen

groetjes Ellen

4

Het wordt inderdaad morgenvroeg al heel vroeg beginnen :lol: Dat zou me al de helft schelen.1 stapel is namelijk met bavarois en ook de helft van de proevertjes is met slagroom bereid. Die doe ik dan morgen en kan ik de andere helft van de taarten vandaag al doen!

Maar zou ik ze vandaag dan al kunnen stapelen of moet ik daarmee tot morgen wachten? Ze staan tenslotte ook vanaf morgen al gestapeld tot zondag maar of 2 dagen ook kan weet ik niet!
Ik stut ze met houten stokjes.

Groetjes Angelique

5

k zou het stapelen er wel op willen wagen :P
als je het allemaal goed stut en zo, volgens mij kan dat dan best...
succes :)

6

Zo wat een werk zeg!
Ik hoor vaker dat een taart 2 dagen na het vullen juist lekkerder is, omdat de vulling dan beetje in het biscuit trekt.
Dus moet kunnen hoor!