1

Onderwerp: siroop

Ik had pas voor mijn man van die siroop gekocht voor in de koffie. Je hebt ze in allerlei smaken maar ik heb kaneel gekocht
Nu dacht ik vandaag, dat is toch ook heerlijk om je bisquit laag mee te besprenkelen ??
Iemand al eens eerder gedaan??
In combie met kersenvlaaivulling en marscepone..............of zo iets

Groetjes Mirjam

2

Re: siroop

Hoi Mirjam

Ik heb het nog niet eerder gedaan, maar het lijkt mij inderdaad helemaal geen slecht idee! Ik heb dat spul wel eens geproefd, het is heel zoet met een smaakje en ik maak zelf altijd suikersirroop en dat is volgens mij net zo zoet, alleen zonder "smaakje" eraan. Ik hoop dus dat je het gaat uittesten en ons deelgenoot wilt maken van het resultaat!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Hallo Mirjam, Ik heb ooit eens als verassing van vriendlief een fles amarettosiroop voor in de koffie gehad. Nou in de koffie was ie niet echt lekker, smaakte synthetisch zeg maar. tegenwoordig gebruik ik de siroop als "bak-aroma" In mijn oudhollandsche appeltaart (door het deeg een scheutje) en door de het eiermengsel een scheutje.

Persoonlijk denk ik dat het besprenkelen te "geconcentreerd" is. Maar door je biscuitdeeg als "smaakaroma" zou wel werken.  Roer het desnoods door je mascarpone.

Maar ik denk ook dat het een kwestie van smaak is en uitproberen, want ik spreek alleen uit ervaring m.b.t. de amarettosiroop. Waarom bak je niet een klein beetje biscuit apart en proef je dat als het besprenkeld is?

ben wel benieuwd naar je testjes!.

groetjes KiT

er is altijd wel een reden voor taart

4

En ik heb het al eens door de botercreme gemikt. Ook lekker. :Y

5

je kan het allicht iets verdunnen. ik trempeer het ook wel eens met iets verdunde diksap en dat is toch ook een siroop.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Bedankt voor jullie tips. Ik ga a.s. donderdag mijn eerste echte taart maken. Kapsels liggen al in de vriezer. Biscuitdeeg met kaneel en citroenaroma.
Ik denk dat ik door de banketbakkersroom manderijntjes doe en dan wat van die siroop door de botercreme dat haalt de kaneel in de taart weer op. Ik laat het jullie weten of het lekker was.
Groetjes Mirjam

7

Deze "likeurtjes" hebben ze ook in diversen smaken (en een stukje goedkoper) bij de Hema. Welleswaar dan wel bij een grote Hema.

Lekker voor in de koffie of thee, maar ook heerlijk voor in de taart en tiramissu.

groetjes Wendy

8

Wie weet een lekkere siroop voor een kinder taart?