1

Onderwerp: verhoudingen (decoratie)

Hoi
vraagje,
ik zie hier echt de schitterendste taarten voorbij komen.. Maar eh, ik wil ook graag bijv. voor sinterklaas een taartje maken.

Denk dat ik eerst maar begin met een platte taart ;-)

maar hoe weet je hoeveel marsepijn je nodig hebt voor decoratie?

ik moet bijv eerst nog denken hoe ik de taart wil decoreren, maar een gemiddelde springvorm (24cm) en dan bijv. geheel in 1 kleur bekleed. En dan verder bedenk ik nog wel hoe en wat...

maar voor die grote lappen.

ik heb vorig jaar drie cakes gemaakt, tot een cijfer 1 gevormd, botercreme er op en marsepijn van de jamin gebruikt (muts.. had niet alle stukken bij elkaar gemengd om 1 grote plak te krijgen.. dus het werd een lapjes taart)

maar zie zulke mooie strakke taarten voorbijkomen... dus.... haha..

2

Re: verhoudingen (decoratie)

ik weet het al

gewooon 1 kleur basis. Dan twee gele linten als pakstrik. Dan doe ik allemaal kleine kadootjes er boven op van cake en marsepijn.

Maar ik ben dus gewoon benieuwd hoeveel marsepijn ik nodig heb voor een ronde springvorm van 24cm

Voor de kadootjes zie ik wel hoe ver ik kom...

3

Hee op www.felicitaartjes.nl staan hele handige maattabellen en dus ook voor marsepein.....
Groetjes Marlies.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

tenks, ga us kijken

5

mm.. kan het niet echt vinden hoeveel gr. marsepijn je nodig hebt om een taart te bekleden

6

Als je kijkt op deze site bij schema's dan zie je verschillende taartformaten staan. In de onderste rij hiervan staat de hoeveelheid marsepein vermeld.

7 Laatst bewerkt door annette (26-11-2006 21:57)

Voor een 24 rond zou ik voor de grote lap 5 ons gebruiken. Moet genoeg zijn. En dan voor decoratie nog een paar ons. Als je nog een rand onder langs je taart wil nog ietsje meer.
Ja sorry, de schema's op onze site liggen op het moment een beetje overhoop :o (voor de vullingen dan)  Ik zal het zo sp.mogelijk allemaal weer even invullen en aanpassen :o
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

8

haha, geeft niet, ik zag het toevallig bij de webshop bij het bestellen dat je er ong. 500 gr. voor nodig hebt.
ik moet nu alleen nog de biscuitmix aanpassen want ik heb toevallig een vierkante vorm gevonden van 20*30 ipv 20*20. fijn!! haha, dus ik ben nu lekker bezig