1

Onderwerp: Zoet

Hebben jullie ook, dat mensen zeggen dat de taart heerlijk is maar vreselijk zoet?

Ik heb al diverse vullingen geprobeerd, maar steeds komt het woord zoet weer ter sprake. Ik gebruik marsepein omdat dit prettiger werkt dan fondant. :S

Hebben jullie een tip?

2

Re: Zoet

Deze taarten zullen altijd zoet blijven...

Er zijn ook al verschillende topic's over geweest,
misschien dat je ze met de zoekfunctie kan vinden?

Frisse vullingen gebruiken,
bv lemoncurd..

Succes!

Ik heb dat ook wel eens gehoord van mensen, bijvoorbeeld mijn schoonmoder en vriend. Maar zij zijn meer van de hartige taarten zoals appelkruimel, surinaamse cake etc. Tja de taarten die wij maken zijn nou eenmaal zoet.
Ik doe er soms als tegenhanger een frisse vulling in, zoals lemoncurd met mona citroenpudding. Ik vind het persoonlijk heerlijk, maar als je al niet zo van zoet houd dat zijn onze taarten natuurlijk niet te pruimen... :(

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Inderdaad, dat zoete krijg je er niet uit, met een beklede taart.

Behalve frissere vullingen zoals Dianna al zegt kun je het nog proberen door je botercreme laag zo dun mogelijk te laten en je marsepein zo dun mogelijk te rollen ( Zonder dat het gaat scheuren natuurlijk! :-) )

Verder probeer ik altijd niet te grote stukken te snijden; staat misschien wat minder gastvrij, maar dan willen mensen nog wel een voor een tweede stuk gaan! :-D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5 Laatst bewerkt door Carin (22-09-2008 21:36)

Dunner rollen doe ik niet. Het wordt er lelijk van en heus niet minder zoet. Een (paar) milimeter meer of minder marsepein maakt geen smaakverschil wat zoet betreft.

Taart is zoet. Zo simpel is dat. Wie niet van zoet houdt, moet gewoon geen taart eten. Die kan op verjaardagen bij ons thuis, een rijstwafel krijgen :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Carin schreef:

Dunner rollen doe ik niet. Het wordt er lelijk van en heus niet minder zoet. Een (paar) milimeter meer of minder marsepein maakt geen smaakverschil wat zoet betreft.

Taart is zoet. Zo simpel is dat. Wie niet van zoet houdt, moet gewoon geen taart eten. Die kan op verjaardagen bij ons thuis, een rijstwafel krijgen :lol:

Met een lepeltje Marmite erop....dan is ie zeker niet zoet! :lol:

Groetjes, Tessa

7

Hihi ik eet daarom practisch nooit mijn eigen taarten, ik vind ze niet lekker :lol:

I love Crisco <3

8

mmf vind minder zoet smaken dan fondant. Laatst had ik een taart gevuld met botercreme en jam en dat was heel erg zoet. Die combinatie doe ik niet meer. Zwitserse room en jam en mmf vind ik een lekkere combinatie.

groetjes Bibia

9

kerkvliet schreef:

Met een lepeltje Marmite erop....dan is ie zeker niet zoet! :lol:

:lol: Marmite ken ik alleen "van gezicht" (de potjes) maar wat het is weet ik niet :o
Zal wel iets zoets zijn dan zeker :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Ik heb de bc nu van de webshob gekocht, en die is veel minder zoet.
Dus voor mij geen eigen bc meer.
Kreeg ik ook al klachten over, dat alleen het afsmeren zo mierzoet was.
Trouwens net een taart geprobeerd af te smeren met lemon curd, en half met bc mix. Maar dan 150 ml water gebruikt in plaats van 200 ml.
Ging prima, niet gesmolten!

11

Neeee, Marmite is juist heel erg zout en pittig! Marmite wordt gemaakt van wat er overblijft na het bierbrouwen. Uit dat, zeg maar, afval, maken ze dan Marmite. Tenminste, heb ik me ooit eens laten vertellen......

Groetjes, Tessa

12

ik hoor juist van heel veel mensen dat het minder zoet is dan ze hadden verwacht.

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!