1

Onderwerp: Nerveus!

Hallo!

A.s vrijdag zal ik eindelijk beginnen aan mijn allereerste taart.
Deze is voor mijn eigen verlovingsfeestje de dag erna.
Nu ben ik zo nerveus voor het bekleden!
Vorige keer was ik al op het punt van bekleden,maar had ik zelf marsepein geprobeert te maken en it was one big mess! Dus nu heb ik maar rolfondant gekocht uit de webshop om dat probleem te verhelpen!

Maar... dan nog het bekleden! Ik zal een taart maken van 26/28cm *een ronde*
Nu vraag ik me af hoe jullie de zijkanten zo mooi rond en strak krijgen!

En dan nog een vraag, die ik nog nergens tegenkwam helaas;
Ik heb vandaag mijn rolfondanten besteld, dus zal ong woensdag in huis zijn.
Hoe kan ik die het beste bewaren? In de koelkast/vriezer etc?

Alvast heel erg bedankt!
Mailen met extra tips mag altijd, daar zal ik je ontzettend dankbaar voor zijn! ;)

2

Re: Nerveus!

Rolfondant kun je gewoon buiten de koelkast bewaren, als je de verpakking dicht laat is het maanden houdbaar. Als de verpakking geopend is, moet je de fondant wel goed luchtdicht verpakken, dan blijft het erg lang goed.
Om de zijkanten strak te krijgen kun je het beste een smoother gebruiken, deze zijn te vinden in de webshop. Je kunt op youtube erg veel filmpjes vinden over het werken en bekleden met fondant, misschien handig om die eens op te zoeken!

Heel veel succes!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Yep; zou ik ook doen; filmpjes op Youtube bekijken! Ik werk zelf altijd zonder smoother, gewoon met m'n handen strijken en dat gaat ook prima!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4 Laatst bewerkt door x-el (23-09-2008 08:48)

heb je alvast een filmpje....

tis het onderste filmpje!!

groetjes Ellen

5

Een cd doosje smooth ook lekker :)
Als je je fondant uit hebt gerold dan alvast smootheren. Alles wat je glad kan maken voor je het op je taart legt is mee genomen!
Daarna eerst de bovenkant mooi glad strijken en dan de zijkanten. Aan de ene kant strijken en dan hou je je taart met je andere hand vast en begeleid je de taart een beetje.

6

Je moet beginnen met de bovenkant, goed strijken met je handen, dan bas de zijkanten, en pas op het laatst de overtollige marsepein/fondant wegsnijden. ik doe dat altijd met een pizza snijder. werkt echt super!

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

7

Ik vind het handig om de taart iets hoger te zetten als ik ga bekleden, dus bijvoorbeeld op en schaal. Wel zorgen dat die schaal iets kleiner is dan de taart, zodat het marsepein of het fondant vrij hangt als het op de taart zit. Dan krijg ik de randen veel makkelijker zonder plooien dan wanneer ik de taart direct op het werkoppervlak heb staan.

Groetjes, Sylvia

8

Iedereen al heel erg bedankt!
Fijn dat jullie zoveel tips meegeven, geeft toch een fijner gevoel!
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.... als ie een foto waard is zal ik m plaatsen!