1

Onderwerp: fondant zelf maken

tot twee maal toe is het mij niet gelukt om zelf fondant te maken, ik heb het recept gebruikt van de originele fondant, maar ondanks het lange kneden blijft het maar korrelig, ik had ook iets meer glycerine toegevoegd, maar ook dat werkt niet. Wie heeft suggesties?

2

Re: fondant zelf maken

Trex of crisco erbij misschien?

3

ik dacht het al met meer glycerine opgevangen te hebben, maar crisco kan ik ook wel proberen. Is het wel te doen, zelf je fondant maken? of is het moeilijk

Groetjes Linda

4

Ik heb alle spullen ervoor in huis,
maar ben er nog niet aan toe gekomen,
mmf vind ik nu makkelijk om te maken, en gebruik ook die mmf van de webshop,
dus die moet eerst op!

de tip van crisco heb ik dus niet van mezelf, maar van hier op het forum gelezen!

als je via de zoekfunctie kijkt, dan zie je een paar topics die er ook over gaan,
het is wel te doen, alleen moet je er wel wat moeite voor doen, begreep ik eruit!

Succes!

5

Ik heb laatst voo rhet eerst zelf fondant gemaakt via het recept hier op de site.
MMF lukte me uitstekend, dus dit wilde ik perse ook proberen.
Nou perfect gelukt eigenlijk.
He tis wel iets brokkeliger dan normale fondant. Dus ik durfde niet te proberen er een grote lap van te rollen en daarmee te bekleden. Maar puzzelen ging als de beste hoor!
Weet dan niet wat het verschil is tussen jou fondan ten de mijne, maar ik heb het wel in mijn Kenwoodmixer gemaakt. Misschien dat dit scheelt?

6

ik had ook alle spullen al een tijdje in huis om het zelf te gaan proberen, maar ik denk over te stappen,voor het begin, naar mmf aangezien dat een stuk makkelijker blijkt te zijn.

bedankt voor de hulp.

Groeten linda

7

linda 67 schreef:

ik had ook alle spullen al een tijdje in huis om het zelf te gaan proberen, maar ik denk over te stappen,voor het begin, naar mmf aangezien dat een stuk makkelijker blijkt te zijn.

bedankt voor de hulp.

Groeten linda

dar zijn de meningen over verdeeld hoor! MMF wil ook niet bij iedereen lukken ;)
Maar succes, we zien je taart vanzelf wel in de parade toch?