Onderwerp: mascarpone
hoi evben een vraagje ik zie wel eens mascarponevulling staan
smeer je dit gewoon op de taart of moet je er nog iets door doen??
ik zou dan evt met kersenvlaaivulling willen combineren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » mascarpone
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi evben een vraagje ik zie wel eens mascarponevulling staan
smeer je dit gewoon op de taart of moet je er nog iets door doen??
ik zou dan evt met kersenvlaaivulling willen combineren
Ik maak de mascarpone altijd aan met een beetje suiker. Dat smeer ik tussen de taart en dan kan je dat heel goed combineren met de kersenvlaaivulling
Ik zou een schepje van de kersenvlaaivulling door de mascarpone mengen
nog een vraagje over de mascarpone aan Nathalie.
ik wil graag de pecan-maple taatrt maken, lijkt me erg lekker!
maar hier kan ik niet zo snel in de buurt mascarpone kopen daar moet ik al gauw een eindje voor rijden, kan ik er misschien ook philadelphia voor gebruiken?
ik vermoed van niet, toch wel een heel andere smaak denk ik.
heb je het wel eens met een andere kaas geprobeerd ?
anders wacht ik gewoon tot we weer eens naar de stad gaan hihi.
silvia
mascarpone en philadelphia zijn echt twee hele verschillende kaasjes! Mascarpone ligt qua smaak veel dichter bij slagroom en is lekker romig. Mascarpone leent zich heel goed voor goed voor allerlei vullingen. bv met caramel, marmelade, en nog veel meer, recepten genoeg op t forum! (kijk maar eens bij ingezonden recepten)
trouwens je zou kunnen kijken of ze ricotta hebben, is iets minder 'dik' maar ook heerlijk van smaak!
succes!
Ik ben wel niet Nathalie maar misschien kan ik toch helpen: mascarpone is uiteindelijk 'gewoon' verse roomkaas, net als bijvoorbeeld Monchou en ook als Philadelphia. De smaken daarvan zijn wel net iets anders maar je kunt ze (gezoet met wat suiker) ook prima gebruiken als taartvulling hoor! Je zou het (net als bij Monchoutaart) ook nog kunnen mengen met wat geklopte slagroom, wordt-ie ook nog wat romiger van..
nog een vraagje over de mascarpone aan Nathalie.
ik wil graag de pecan-maple taatrt maken, lijkt me erg lekker!
maar hier kan ik niet zo snel in de buurt mascarpone kopen daar moet ik al gauw een eindje voor rijden, kan ik er misschien ook philadelphia voor gebruiken?
ik vermoed van niet, toch wel een heel andere smaak denk ik.
heb je het wel eens met een andere kaas geprobeerd ?
anders wacht ik gewoon tot we weer eens naar de stad gaan hihi.
silvia
Zelf heb ik nog geen andere kaas uitgeprobeerd. Je zou het kunnen proberen en het ons vertellen.
Ik zou dan zelf denk ik eerder voor de monchou gaan dan voor de philadephia.
Succes en laat ons het resultaat weten!
bedankt meiden !
ik zal de philadelphia proberen aangezien we ook geen monchou hier hebben.
laat jullie weten of het in de smaak is gevallen. geduld hebben tot na het weekend !
ik vind kaas zoooo vies! de kinderen krijgen het niet eens op brood van mij omdat ik het niet wil aanraken.
maar mascarpone smaakt toch niet naar kaas? stiekem lijkt het me best lekker omdat jullie zeggen dat het vette slagroom is. maar het woordje kaas komt er in voor en dan ben ik toch bang om het te proberen..
snappie? waarschijnlijk niet, maar jullie hebben dan ook geen kaasfobie
Nee, ik vind mascarpone helemaal niet naar gewone kaas smaken.
Ik vind het trouwens ook lekker met wat frambozenjam erdoor :
echt, mascarpone is eigenlijk qua smaak dikke slagroom (en monchou idd!) en echt alles kan erdoor om het lekkerder te maken (lust het ook zo wel! )
groetjes Ellen
ik vind kaas zoooo vies!
maar mascarpone smaakt toch niet naar kaas?
Ik denk dat het ervan af hangt of je bijvoorbeeld MonChou of Philadelphia net zo smerig (;)) vindt als bijvoorbeeld gewoon Goudse kaas. Ik vind die twee bijvoorbeeld helemaal niet naar kaas smaken, ( en mascarpone ook niet) maar ik heb dan inderdaad ook geen kaasfobie maar een kaas-passie!
monchoutaart heb ik vroeger ook wel gegeten toen ik nog niet wist dat dit kaas was... maar philadelphia vond ik een beetje naar knoflook smaken. heb een likje geproefd. of had ik nou die met kruiden erdoor... weet het niet meer. moet het gewoon doen denk ik.
wie geeft me even een schop onder mijn kont om het gewoon te kopen?
Nee joh!! Je moet Philadelphia naturel hebben, natuurlijk!! Die smaakt echt niet naar knoflook hoor... Ikzelf ben een echte kaaskop maar Philadelphia, Monchou en Mascarpone smaken m.i. echt niet naar kaas hoor, dus hophop naar de winkel Chantal!!
wie geeft me even een schop onder mijn kont om het gewoon te kopen?
IK! Bij deze dan!
Nee, echt, het is heel lekker, en zeker als je er wat fruit door doet, zul je nooit denken dat het kaas is!
Laat je weten wat je ervan vind? :-)
ja, zal ik doen. moet eerst een taartje maken waar het in kan. voor mijn verjaardagstaart heb ik al citroenvullingen gekocht.. of mascarpone met lemoncurd als derde laag bij de citroenbaverois en een puur laagje lemoncurd?
myam!
hoi,
wel, inmiddels de pecan-maple taart gebakken met als vulling philadelphia ipv mascarpone. erg lekker dames !
hij is goed gelukt en de smaak is heerlijk, voor ons dus een prima uitkomst !
groetjes silvia
Mag ik een stukje??? :-D
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » mascarpone