1

Onderwerp: kleurstof en slagroom = giftig!!!

Let op, oude topic-start! M.

Ladies, :D

bij gebrek aan de kleurstoffen waar jullie over praten, kocht ik vloeibare kleurstoffen in een winkel voor bakkerijgrondstoffen. Ik was aan het afrekenen en de gerante liet me even weten dat ik deze kleurstoffen absoluut niet mocht mengen met slagroom want dat dit een giftige chemische reactie geeft. Had ik al bijna de helft van mijn familie- en vriendenkring uitgemoord zonder ik het wist!!!
Dus opgelet met kleurstof. Ik neem aan dat bij de kleurstof van de webshop wel een gebruiksaanwijzing of een waarschuwing zit of zo. Bij de mijne was dit niet het geval.

groeten en wees gewaarschuwd!
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

2

Re: kleurstof en slagroom = giftig!!!

O, dan hadden ze hier al jaren de pijp uit moeten zijn vrees ik. ;)
Voor ik in maart begon met decoreren op deze manier, kleurde ik vaak slagroom met vloeibare kleurstof. Als het beide eetbaar is dan kan er weinig gebeuren zou je toch zeggen? Vreemd hoor.

3

dat is hetzelfde verhaaltje als Baleys en 7-up, daar kun je ook aan sterven omdat er een blok in je maag kan komen (ik weet niet of het waar is, maar probeer het toch maar niet)

4

Dat lijkt me ook absoluut een stadslegende te zijn, net zoals die baileys.Hier zeggen ze trouwens baileys en schweppes ;)

5

Ik ben chemisch engineer en kan je verzekeren dat Baileys en een koolzuurhoudende drank geen "kauwgom" geeft in de maag, dit is een fabeltje.
Dat kleurstof met slagroom giftig is lijkt mij ook een beetje onlogisch, slagroom is immers het voorstadium van boter en kleurstof met boter is niet giftig...

Groet, Jos

6

als ik het zo hoor leven jullie familieleden en vrienden nog... Ik ga het in ieder geval niet proberen met deze kleurstof, maar wacht met slagroom kleuren tot ik kleurstof uit de webshop heb.

groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

7 Laatst bewerkt door Jozien (27-11-2006 20:28)

Jos

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

ja, eigenlijk nooit aan gedacht zo ook natuurlijk met het plastic doorzichtig tafelkleeed?

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

9

Ja, als je op die scoebidoe touwtjes ongeveer 300 jaar dag en nacht kauwt zou je er misschien wel eens ziek van kunnen worden......
Een hoop drukte om niks dus. Het is inderdaad giftig, maar wat je er van binnen krijgt is zo minimaal dat het echt geen kwaad kan.
Ach, het heeft de beruchte touwtjes wel lekker goedkoop gemaakt ;) En die mapjes weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Hoi Jozien,

Sorry hoor dat ik zo laat antwoord. Ik kon op mijn doosje L-mapjes geen ingredi

11

Ik was de zoekfunctie aan het gebruiken omdat ik vrijdag slagroom wil kleuren en zo te lezen kan ik dat dus met een gerust hart doen ;)

12

Jozien schreef:

Jos

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

13

Taartje schreef:

Ik was de zoekfunctie aan het gebruiken omdat ik vrijdag slagroom wil kleuren en zo te lezen kan ik dat dus met een gerust hart doen ;)

Ja hoor... anders was ik ook al tig keer bezweken (en mijn hele omgeving met mij) ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

niets is veilig
van het een krijg je kanker
van het ander weer wat anders.
ik denk dat je van alles wel iets krijg als je het maar teveel neemt.

ik ben onderhand verslaafd aan taart decoreren , maar eet het het niet.
ben wel ooit in het ziekenhuis geraakt voor ammoniakvergiftiging.
ik maakte schoon.
bij een bedrijf die geloofde in die oplossing.
dusse TE is niet goed

cateren is ook gebakjes maken :)

15

O dat heb ik al vaak gedaan slagroom met een kleurtje, leuk gezicht als je de visite groene slagroom voorschotelt, maar ziek zijn ze er nooit van geworden.........

Bij de bakker kleuren ze toch ook altijd de botercreme als ze een taart decoreren ? en de marsepein is gekleurd, dus waarom zou het niet met slagroom kunnen denk ik dan.

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » kleurstof en slagroom = giftig!!!