1

Onderwerp: Pffff wat een gedoe, dat icing...

Heb ik te weinig geduld, niet het goede gereedschap of is het gewoon niks voor mij????

Heb daarnet voor het eerst koekjes gedecoreerd met icing. Ik had me al goed ingelezen hier op het forum... dacht ik...
Bij het volgende ging het mis:

- De opstaande icing-rand op de koekjes is te hoog, ik heb het maar opgevuld met de zelfde kleur (dacht, laat ik het maar eenvoudig houden), maar het is gewoon niet mooi, je blijft die rand zien. Ik heb een zakje gevouwen van bakpapier, zoals omschreven hier ergens op de site. Maar het gaatje blijft gewoon te groot denk ik...
- Wilde bloemetjes spuiten, weer met zo'n zakje van bakpapier, maar ze zakken allemaal in. (Icing misschien nog niet stevig genoeg? Maar ik knijp me een ongeluk om het er toch uit te krijgen...)
- Over de vlinders zal ik het helemaal maar niet hebben.... kan het niet fijn genoeg krijgen...

Morgen krijg ik (als het goed is) de beginners-set uit de webshop binnen, om te "icingen", please zeg me dat het dan beter gaat....?

Groetjes van een gefrustreerde Angelique

Groetjes Angelique
WAARSCHUWING:´Besmet met taartenvirus´

2

Re: Pffff wat een gedoe, dat icing...

ik heb dus precies dezelfde problemen als jij... voorlopig doe ik het ook niet meer! terwijl ik nog zo'n 1,5 zak poeder heb liggen :S

3

Mja, maar het is zo jammer om op te geven, dan leren we het nooit!
Wat wij nodig hebben zijn tips! :Y

Groetjes Angelique

4

ja en hier nog zo'n probleem. wilde heel graag vlinders maken, maar pfffff loopt allemaal uit.
en inderdaad ben al super aan het knijpen wil ik er iets uit krijgen en nog zakt alles uit. ik lees ff met je mee hier voor meer tips.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

5

Je kunt beter een spuitzak gebruiken met en spuitmondje.
Voor bloemetjes is dat echt noodzakelijk omdat ieder bloemetje zijn eigen spuitmondje heeft.
Verder moet je de randjes spuiten met een stevige icing, en opvullen met een vloeibaardere icing.
Het blijft een kwestie van oefenen. Je moet even de "touch" te pakken krijgen. Op een gegeven moment voel je aan wanneer je icing dik of dun genoeg is. Gewoon blijven proberen!
Succes!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Ok, volgende morgen, nu dus....: Het binneste van de "vlinders" (lees: vlekken :-) ) is dus nog steeds niet uitgehard, van de koekjes heb ik het nog niet geprobeerd, dat is wel net een andere samenstelling icing. Dus toch niet dik genoeg gemaakt waarschijnlijk?

Groetjes Angelique

7

Bij mij zijn de vleugels alsitjd binnen een paar uur uitgehard. Ik laat ze dan voor alle zekerheid wel nog 24 uur liggen. Maar ik vul ze met redelijk dunne icing :/

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Ik wacht op de kerst cookies stamps,om de koekjes gewoon met icing inte kleuren(een welkome tip van de taartenfee)Ik denk dat voor beginners dat het beste is veel succes he.