1

Onderwerp: Fondant Nat

Hallo allomaal,

Ook hier een "nieuwe"beginner. Heb in het verleden taarten gemaakt en wil deze hobby toch opnieuw oppakken. Vrijdag mijn eerste taart sinds jaren gemaakt, goed gelukt, maar was zo op. Ik kreeg bezoek. nog een gemaakt, die in de koelkast gezet en toen ik hem eruit wilde halen zag ik dat de fondant aan het smelten was. Gekeken of de koelkast wel goed was, maar de rest is wel koel. Iemand een idee hoe dit kan.

Alvast bedankt.
Franca

2

Re: Fondant Nat

Waarmee heb je je taart afgesmeerd?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Met botercreme. De rest van de taart was ook gewoon droog. Ligt het misschien toch aan de creme

4

Welke botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb het volgende recept aangehouden:
150 gram zachte boter/margarine
250 gram gezeefde poedersuiker
2 theelepels heet water
1 theelepel vanille essence

6

Heb het "probleem"gevonden. Mijn zoon van 5 heeft er extra water bijgegooid, 1 lepel. Daar zal het probleem wel liggen vrees ik. Hij wilde graag helpen en dacht dat zo te doen (ben er bij toeval achtergekomen). Woensdag gaan we weer een taart maken (hij ligt dan op bed). Dan weet ik zo of het daaraan ligt. Ik laat het nog wel weten. Alvast bedankt voor het meedenken.

7

Je kan voor de zekerheid de botercreme maken van
alleen boter en poedersuiker, gelijke delen..

Wel lief van je zoon dat hij wilde helpen, toch?! haha!

8

Hoi,

Ja dat is idd ook een idee. En het was heel lief dat ie wilde helpen. Had ook geholpen, alleen vertelde ik dan wat ie mocht doen. Nu dacht ie heeel lieef te zijn. Heb hem ook een dikke knuffel gegeven.
Laat donderdag nog wel weten of het probleem nu is opgelost.

9

Hoi, even een update. Ik heb nu de botercreme 1 op 1 gemaakt en geen nat fondant meer. Het lag dus aan het extra lepeltje wat zoonlief er bij had gedaan.

groetjes
Franca

10

Franca schreef:

Hoi, even een update. Ik heb nu de botercreme 1 op 1 gemaakt en geen nat fondant meer. Het lag dus aan het extra lepeltje wat zoonlief er bij had gedaan.

groetjes
Franca

Gelukkig dat het nu wel gelukt is!

Enne...je zoon is dus te gul geweest!