Onderwerp: boetseervraag
waar boetseren jullie mee?
doen jullie tulose of hoe heet dat spul door je fondant of marsepein? of gebruiken jullie ander spul?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » boetseervraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
waar boetseren jullie mee?
doen jullie tulose of hoe heet dat spul door je fondant of marsepein? of gebruiken jullie ander spul?
Je kan boetseren met marspepein en met fondant. Wel tylose gebruiken!
ik boetseer meestal met marsepein en dan zonder tylose gaat erg goed
Ik doe ook marsepein zonder tylose. Maar dan moet je geen grote kunstwerken willen maken hoor. Kleine boetseerwerkjes zonder tylose gaat uitstekend.
MMF met tylose, gaat ook goed.
hoe doe je die tylose er dan doorheen? allen de poeder door de fondant of moet je hem eerst aanmaken met water? en hoeveel?
Ik doop de marsepein gewoon even in de tylose, afhankelijk van hoeveel marsepein ik gebruik en kneed het er dan heel goed doorheen.
Ik doop de marsepein gewoon even in de tylose, afhankelijk van hoeveel marsepein ik gebruik en kneed het er dan heel goed doorheen.
dus alleen door de poeder? niet aanmaken met water?
Nee, niet aanmaken met water.
http://nl.youtube.com/watch?v=kQtehRE7VQw Van Lorraine
Is tylose eetbaar?
Uiteraard Alleen als je er erg veel van in je marsepein of rolfondant doet, krijg je een beetje een lijmsmaakje in je mond
Ik boetseer alleen met marsepein en tylose, behalve als iets wit moet zijn.
hoi dames,
Mag ik eens vragen: Ik heb inmiddels twee keer een poging gedaan met tylose door marsepein/fondant. Bij mij wordt het een brok baksteen lijkt het wel. Het valt uit elkaar en ga zo maar verder. Vervolgens gooi ik het weg, want ik kan er niets mee.
Nu wil ik toch heel graag een bumba gaan maken voor mijn jongste dochter.
Wie heeft er goede tips voor mij??
Ten eerste; niet teveel tylose erdoorheen doen.
Ten tweede; als je het gaat gebruiken eerst weer heeel lang kneden, tot het weer wat soepeler is. Fondant kun je eventueel even in de magnetron doen om het iets zachter te krijgen.
weggooien? Zou ik niet doen.
Kan je niet een klein beetje ervan mengen met nieuwe marsepein?
Maar inderdaad, het kan vrij hard zijn, even heel goed kneden, dan wordt het weer soepel.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » boetseervraag