1

Onderwerp: Rand maken

Hoe maken jullie toch die mooie randen? Ik kan in principe best een rand maken hoor, maar niet aan 1 stuk. Als ik dat doe, en ik wil hem om de taart heen leggen, dan breekt hij af.

Als ik het uit twee stukken maak, dan krijg ik die naad nooit mooi afgewerkt, zodat het in elkaar overloopt.

Heeft iemand misschien goede tips?

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

Re: Rand maken

Bedoel je dan de onderrand van de taart?

Als ik zelf een randje maak, breekt hij niet, maar is hij flexibel... Gebruik je fondant of marsepein? Van tevoren moet je het nog even goed kneden, zodat het niet uitgedroogd is tegen de tijd dat je het om de taart gaat leggen.

Groetjes Renske

3

Ik gebruik altijd marsepein. En het is altijd goed gekneed, omdat ik het vaak eerst nog moet kleuren. Ik had het inderdaad over de onderrand van de taart.

Groetjes,
Nanda

4

Met de ribboncutter kun je een rand uit een stuk maken.

Ik leg de strook dan plat naast de taart. Maak de band hier en daar wat vochtig met een kwastje, wip voorzichtig met een scherp mesje de rand tegen de taart aan.

5

Wat je kunt doen is de rand op de naad laten overlappen, dan doorsnijden en de restjes wegsnijden. Dan hoort het precies op elkaar aan te sluiten... Beetje bijwrijven met de flute/vein tool en het is bíjna naadloos ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag