1

Onderwerp: Figuren uitsnijden (fondant)

Nou mijn kapsel is nog niet zo als het moet zijn maar wil hem toch graag afmaken.
Ik heb nog een paar vraagjes...

Waar snijden jullie de fondant mee?
Met uitrollen blijft hij plakken hoe kan je dat oplossen?
Hoe zorg je dat de puzzelstukjes mooi aansluiten?

En het lijkt wel of de fondant tijdens het werken uitdroogt...??

Bedankt alweer voor jullie antwoorden!

2

Re: Figuren uitsnijden (fondant)

Ik snijd gewoon met een scherp mesje.
Als je poedersuiker op het rolvlak strooit dan plakt de fondant niet/minder.

Van de puzzelstukjes weet ik niet...

En het klopt dat fondant snel droogt.

3 Laatst bewerkt door sasba (12-09-2008 10:40)

Je moet de puzzelstukjes aan de achterkant laten overlappen.
Er staat ook een how to puzzelen op deze site. ;) www.felicitaartjes.nl
succes!
saskia

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

Puzzelen en boetseren vind ik makkelijker met marsepein, omdat dat minder snel uitdroogt. Uitsnijden doe ik met een aardappelschilmesje of met de cutting tool.

Groetjes Renske

5

Gebruik veel poedersuiker! Zowel aan de onderkant als op het papiertje wat je uit wil snijden.
Dan plakt het als het goed is niet.

6

Ik gebruik geen poedersuiker, maar smeer het tafelzeil licht in met crisco, en ook de roller. Geen geplak en geen poedersuiker nodig, zodat de kleuren lekker fel blijven.

Hmm het zal wel aan mij liggen, maar bij mij plakt de marsepein/fondant juist extra vast aan het crisco en het rekt dan uit! Dus ik blijf lekker bij de poedersuiker!

Groetjes Renske

8

ik gebruik nooit geen poedersuiker of crisco.  Ik rol het uit meteen plastic roller op tafelzeil

9

Om te zorgen dat de puzzelstukjes aan elkaar blijven zitten, kun je ook met een nat kwastje of natte vingertop erlangs gaan...

Je hart fluitsert, luister goed!

10

Ik heb vandaag poedersuiker gebruikt, ik moet wel zeggen dat ik het steeds weer moest doen maar dan plakte het niet meer.
Het enige waar ik nog niet achter ben is hoe krijg je het weer mooi van kleur en niet zo mat als je de poedersuiker hebt gebruikt.

Ik heb denk ik vandaag iets gedaan wat niet helemaal de bedoeling is maar heb wat druppeltjes water gebruikt om de kleur zwart weer terug te krijgen.

*Hugs* C.