1

Onderwerp: Opdracht taart: onderwerp stenen

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijd niet gepost en gereageerd aangezien ik over 5 weken ga trouwen en bijna de sleutel van mijn huisje krijg. Druk met andere dingen dus. Jammer, want ik wil graag weer bakken.

Er staat gelukkig iets gepland. Ik moet voor 3 oktober een taart maken met als onderwerp steen. De dame in kwestie is 40 jaar in dienst. In haar vrije tijd maakt ze beelden van steen.

Ik heb even op haar site gekeken www.kleinlooh.nl om te kijken of ik misschien een beeld kan na-taarten, maar ik weet het niet.

Heeft iemand een goed idee?

Dank jullie wel!

2

Re: Opdracht taart: onderwerp stenen

Oh ja, ik heb nog nooit gepuzzeld of iets dergelijks.

De laatst geposte taart van Wendy had nogal wat stenen, heel mooi gemarmerd. Ze heeft in babbel na het bakken ook een uitleg gegeven, misschien kun je daar iets mee.
En daar dan een soort beeld van boetseren voor op de taart?

Ah of een groene taart (gras) en dan Stonehenge erop maken! Of Paaseiland!!

Groetjes Renske

Pfieuw heb net even de site bekeken, maar het zijn geen makkelijke beelden inderdaad.

Ik wens je succes!

Groetjes Renske

5

Kun je niet een taart maken als een grote brok steen, dus een ruwe 'brok' waar net aan begonnen is? En dat een poppetje boetseren met een beitel die aan die steen werkt? Een hele grote steen (de taart) met een ieniminiebeeldhouwertje, ik zie het wel voor me :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6 Laatst bewerkt door sasba (12-09-2008 11:57)

En dat beeld met dat gezicht wat op de site staat? Even aan haar echtgenoot foto's vragen van de voorkant. En dan er een kleine beeldhouwer op boetseren?Zoals het idee van Tom poes?
saskia

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

7

sasba schreef:

En dat beeld met dat gezicht wat op de site staat? Even aan haar echtgenoot foto's vragen van de voorkant. En dan er een kleine beeldhouwer op boetseren?Zoals het idee van Tom poes?
saskia

Lijkt me toch best moeilijk dat uit een kapsel te snijden...

Ik vind Tom Poes d'r idee iig al heel erg leuk! Dank je wel!

8 Laatst bewerkt door nanjer (12-09-2008 20:49)

Ik heb toevallig woensdag een draken taart gemaakt met nogal wat stenen erop. Gewoon wat wit marsepein pakken, zwarte kleurstof erop en heel even kneden, totdat je een marmer effect krijgt.

Heel simpel en best wel heel mooi.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCVFFN6P.jpg

Misschien heb je er wat aan?

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

9

Laat je ons nog vol trots het resultaat zien straks?
groetjes en succes!
saskia

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia