1

Onderwerp: groot stuk uitsnijden

Hallo,

Ik ben bezig met een soort van speedboot te puzzelen van marsepein. Nu moet ik een vrij groot stuk uit marsepein uitsnijden. Maar nu het volgende probleem. Ik heb het stuk ook van papier en dit heb ik op de marsepein gelegd. Maar als ik aan de ene kant aan het snijden ben dan verschuift het papier waardoor ik nooit precies de zelfde afmetingen krijg. Hebben jullie een tip  zodat ik precieser (!!!) kan werken???

Dit scheelt een hoop ergenissen...aaahhh!!!

Gr Mandy

2

Re: groot stuk uitsnijden

Je papier in zo'n showtasje leggen,
dus zo'n insteekhoes van plastic..

smeer op de onderkant van het papier wat crisco

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4 Laatst bewerkt door Carin (11-09-2008 12:55)

Een speldje (of als het erg groot is 2) erin prikken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Die speldjes erin steken lijkt me wel handig, snel en efficient, ga ik de volgende keer zeker gebruiken. Als ik het in een plastic hoes steek, dan kan ik toch niet meer snijden??

De taart is ondertussen gelukt..ik zal 'm wel in de show of plaatsen...

Gr en bedankt voor de tips Mandy

6

als je het papier op de marsepein legt (dat bedoel je toch?), plakt dit er dan niet aan zodat het niet meer kan verschuiven? bij mij plakt het serieus..

7

Dat bedoel ik inderdaad, nee het papier plakt bij mij niet, doe je er dan nog iets tussen, of heb je speciaal papier dan? Ik baal er soms echt van, want de afmetingen kloppen dan niet meer en dan klopt het puzzel plaatje ook niet. Ik weet het mestal wel een beetje te verdoezelen, maar het zou mooier kunnen!!

8

ik gebruik gewoon wit bakpapier

9

Bakpapeir is inderdaad anders, ik gebruik gewoon wil teken papier en dat zal inderdaad gladder zijn, maar print je het plaatje dan daarop ofzo, want dat past nooit in mijn printer???

10

ik trek het over op het bakpapier met potlood - mss kan je inderdaad ook wel een stukje bakpapier op een gewoon blad plakken met plakband (tape) en dan de printer in? goed idee voor ingewikkelde plaatjes.. ga ik zeker eens proberen

11

Da's inderdaad ook een goed idee, ga ik zeker ook eens proberen!!

12

Volgens mij stoot bakpapier de inkt af, met een vulpen kan je er ook niet op, met potloot en balpoint wel.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

13

mandy van t walderveen schreef:

Die speldjes erin steken lijkt me wel handig, snel en efficient, ga ik de volgende keer zeker gebruiken. Als ik het in een plastic hoes steek, dan kan ik toch niet meer snijden??

De taart is ondertussen gelukt..ik zal 'm wel in de show of plaatsen...

Gr en bedankt voor de tips Mandy

Heb je bij de howto op de site van www.felicitaartjes.nl gekeken,
bij de howto van puzzelen?

Je kan het beste 1 kleurplaat/puzzelplaatje in z'n geheel in een insteekhoesje doen,
en dan de andere 2 verknippen, zodat je die kan gebruiken om uit te snijden...
dan heb je