1

Onderwerp: Eerste taartje gemaakt, biscuit was niet helemaal goed.

Ik heb gisteren mijn eerste taartje gemaakt.

Recept die ik heb gebruikt voor de biscuit:
4 eieren
120 gram suiker
100 gram bloem
20 gram maizena
zout

Het probleem is, ik vond de cake te compact. Ik heb de eieren met de suiker in een keukenmachine ongeveer 12 minuten laten opkloppen. Daarna de rest erdoor heen gespateld.
Verder heb ik voor het gemak een botercreme gemaakt van poedersuiker en roomboter (1:1). Dat heb ik in het midden van de biscuit gesmeerd (lekkere dikke laag) en over de biscuit (heel dun laagje). Daaroverheen heb ik een zelfgemaakte mmf gedaan (wat trouwens wel weer goed gelukt is).

Iemand een idee hoe ik mijn biscuit wat luchtiger kan krijgen?

2

Re: Eerste taartje gemaakt, biscuit was niet helemaal goed.

Je zou 40gr. maizena kunnen proberen, en 80 gr. bloem.
En ik scheid de eieren eerst, dan kan je de eiwit stijver krijgen, dan voorzichtig het geklopte geel erbij doen. Waren je eieren wel op kamertemperatuur?

3

Oke, dat van die eieren te splitsen is een goed idee. En die van de maizena ga ik ook proberen.
Ik had ze inderdaad op kamertemperatuur. Ik had ze in een bakje met warm water  gelegd.

Dank je wel. :)

4

Je noemt een keukenmachine. Bedoel je daar zo'n hakselaparaat mee, of een keukenmachine met ook echt een goede garde. Een mixer kan namelijk een wereld van verschil maken tussen luchtig en hoog of niet.

Groeten,
Annemiek

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

Annemiek schreef:

Je noemt een keukenmachine. Bedoel je daar zo'n hakselaparaat mee, of een keukenmachine met ook echt een goede garde. Een mixer kan namelijk een wereld van verschil maken tussen luchtig en hoog of niet.

Groeten,
Annemiek

Zo een soort gebruik ik.

http://www.e-d.nl/images/PhilipsHR1565_80.jpg

6

Ik maak mijn biscuitdeeg altijd met de hand mixer.
Ik leg de eieren ook altijd eerst in heet water voor dat ik ga mixen, en de metalen kom waarin ik mix, houd ik dus met 1 hand in het water zodat het goed warm wordt terwijl ik met de andere hand dus de mixer hanteer. Kan niet mislukken (behalve wanneer je per ongeluk water in de kom laat lopen ;) )

I love Crisco <3