Onderwerp: vraag over taart
Hallo Allemaal,
Dit is mijn eerste bericht, dus ik zal me later, in de juiste rubriek, voorstellen.
Allereerst mijn vraag:
Binnenkort vieren wij (ik en mijn familie) een verjaardag en dan wel in een Centerparcs huisje.
Voor deze gelegenheid wil ik een stapeltaart maken (mijn eerste) en deze naar het huisje vervoeren (een reis van 2,5 uur in de trein!!), ik heb begrepen dat dit vrij tricky kan zijn en dat je goed op de vulling, bekleding en de manier van vervoeren moet letten, na lang lezen heb ik de volgende manier bedacht en graag hoor ik van jullie of dit nog minder risicovol kan.
Het weekend van tevoren maak ik de taarten, bekleed ze en verpak elke taart in plasticfolie waarna ze in de vriezer gaan, de week daarop haal ik ze de avond voor de reis uit de vriezer en stop ze in de koelkast (met plastic en al). De volgende morgen stop ik ze (in hetzelfde plastic) in taartdozen met daarin koelelementen (ik weet het weer nog niet) en in het huisje gaan ze weer de koelkast in. De versiering gaat los mee en als vulling dacht ik aan citroenpudding (instant of uit het koelvak) om schiften enz. te voorkomen. Ik wil geen botercreme gebruiken om de fondant ''vast te plakken'' maar weet geen substituut hiervoor (iemand een tip?)
Kan dit zo of kan ik maar beter helemaal van het idee afzien?
Bedankt alvast!