1

Onderwerp: wie kan me vertellen wat dit betekent voel me echt een dom blondje

Ik zag de woorden ganache  en basket weave passeren want betekent dit??
Ik heb nog een vraag wat kun je inplaats van botercreme of jam nog meer als topping gebruiken voordat je de marsepein of fondant op de taart bekleed?
Alvast bedankt!!!

Groetjes annemieke

2

Re: wie kan me vertellen wat dit betekent voel me echt een dom blondje

hoi Annemieke,

ik weet alleen wat ganache is. Tenminste de chocolade variant.. Ik weet niet of er nog meer varianten zijn.
ganache is een mengsel van slagroom en chocolade (gesmolten tablet). Dit kan je als vulling gebruiken, of het over je taart gieten.

Ik heb het recept gevonden op de site van 1 van de superbaksters. Was het niet de site van Lara? Hij staat bij mij iig onder de favorieten.

http://www.tartacadabra.nl/nl-main.html

verder heb ik geen antwoorden.
Ik kom nog maar net kijken in het taartenbakwereldje

3

Als je Basket weave intypt in Goole en zet er dan nog cake bij dan krijg je plaatjes van dat soort taarten te zien.
Het is een spuitwerk dat lijkt alszof je taart een mand is.

4 Laatst bewerkt door Naomi (15-11-2006 17:47)

k wist het ook niet

5

Even een taartje van google 'geript' :

http://www.pinkcakebox.com/images/cake74.jpg

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Dank jullie wel ! die mengels van slagroom met chocolade lijkt me heerlijk en ga ik zeker proberen.als je dat over de taart heen doet ,kan je de marsepein erdan over heen doen? En dat spuitwerk wat een werk zeg maar wel mooi.
Bedankt voor jullie reactie :) groetjes annemiek

Nou Marianne dit is wel een slordig voorbeeld hoor!
Basket weave kan zo mooi zijn!
ze maken er ook wel eens stohoedjes van dan gebruiken ze i.p.v. de 47 tip een rond tipje nummer 5 of 7 ofzo dat ziet er ook leuk uit.
Wil ik nog steeds een keer proberen.
hier even mijn eigen basket.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RKZGT48U
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

dutchdecorator schreef:

Nou Marianne dit is wel een slordig voorbeeld hoor!
Basket weave kan zo mooi zijn!

:D:D Kijk Saskia,

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Hoi Saskia...

Kun je met icing eigenlijk ook tulpen of krokussen spuiten / heb je daar een voorbeeld/werkbeschrijving/link van ?

Iemand heeft me namelijk gevraagd om een taart te maken met tulpen en krokussen voor de kerst (vraag me niet waarom ...) en ik wil heel graag een keer zo'n mandje maken. dus nu dacht ik ...als ik daar op een fatsoenlijke manier nou tulpen in kan maken....

Groetjes Nicole

10

Hoi Nicole,

Ik heb een keer bruidstaarten gemaakt met klaprozen. En omdat ik helemaal (nog!) niet met bloemen kan werken en met flower paste enzo, heb ik Franky gevraagd of zij dit voor mij wilde doen, dit is dan het resultaat (de taart van mij en de bloem dus van Franky)
http://www.taartopmaat.nl/images/bruidstaarten/bruidstaarthart_christine.jpg

Nu denk ik dus dat een tulp en een krokus veel beter op deze manier tot hun recht komen en misschien wel makkelijker zijn dan met icing. Tenzij je misschien heel kleine tulpjes wilt? Want ik denk niet dat een wat groter tulpenblad goed blijft "staan" met icing.

Misschien weet Franky wel raad?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

Sorry dat ik zo laat reageer. Maar je hebt er wel gelijk in Inge.  Zoals de meeste bloemen zijn ook tulpen en krokussen gemakkelijk te maken. ;) Maar nu vindt ik het maken van bloemen gemakkelijker dan het spuiten van bloemen!

groetjes Francisca

12

Hoi Annemieke,

Ik vond laatst een link met uitleg over hoe je zo'n mandje maakt.
Misschien heb je er wat aan?
http://www.foodnetwork.com/food/ck_dm_baking

13 Laatst bewerkt door dutchdecorator (05-12-2006 12:15)

Hoi Nicolle ik had je vraag nu pas gezien sorry!

In Amerika heb ik een boek gezien(heeel heel oud 1960 ofzo)
en daar werden tulpen gespoten van botercreme maar dat ging op een busje waar vloeibaar stikstof inzat dus die blaadjes bevroren meteen dan lieten ze dat een tijdje liggen ik heb de foto's en text proberen te fotograveren want ik vond het wel apart(de ontwikkeling van de spuit technieken).(helaas staan die foto's ergens op een schijfje maar mij lijkt het voor ons niet te doen.
crocusjes heb ik ergens in een wilton boek gezien een peervormig bolletje fondant met aan de bovenkant een ingesneden kruisje wat blaadjes eronder en het lijkt al heel wat!

tulpen kun je wel bijv 2D op de zijkant spuiten(jaarboek 2006 blz 117 bij taart op blz 32)
misschien op de wilton site bij techniques and projects kijk maar even ik moet nu rennen om de kids op te halen!

Ben benieuwd ik zal mijn ogen nog even voor je open houden maar heb het nu een beetje druk wanneer was je van plan dat taartje te maken?

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!