1

Onderwerp: zwart

Gisteravond taart bekleed met zwarte fondant. De fondant was errug plakkerig en ik moest dus veel poedersuiker gebruiken. Jullie snappen het vast al............na bekleden veel witte vlekjes die ik er niet af kan poetsen.

Iemand daar leuke tip voor?
Heb es ergens gelezen even met wat trex of crisco over de taart heen dat dan de vlekjes niet meer te zien zijn? Klopt dat????

Re: zwart

Ja dat klopt dus in plaats van poedersuiker gebruik je trex of crisco. Ik gebruik alleen maar crisco. Maar of je nu de witte vlekjes eruit krijgt met trex of crisco dat weet ik dus niet.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

ik gebruik soms een kwastje met wat water, als het echt niet anders kan zeg maar, en dan lossen de vlekken altijd op...

4

Normaal zou je een taart misschien niet in de koelkast zetten vanwege de condens die er op komt als je hem eruit haalt, maar in dit geval is dat juist erg handig. Dus in de koelkast en ruim op tijd er weer uit zodat hij goed kan drogen. De vochtigheid van de condens zorgt dan dat je poedersuiker oplost.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dat heb ik dus ook gedaan Marianne. En later de tafel ventilator dr op. Werkt perfectemento!!!! :D