1

Onderwerp: nieuw hier

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen.Ik ben Pauline ben getrouwd en heb twee kinderen.Ik werk twee dagen in de week in de kinderopvang in een babygroep.Daarnaast kook en bak ik heel graag.(echt ontspanning voor mij en hobby).
Soms vragen mensen me of ik daar niet verder mee wil maar het lijkt me dus niks om altijd te moeten werken als anderen vrij zijn.
Nu was ik op zoek naar iets nieuws en leuks(andere baan,studie of leuke cursus).En toen kwam ik toevallig uit bij taarten maken.
Ik heb al ontelbare appeltaarten en chocolademousseschuimtaarten enz gemaakt.Maar nog nooit zo'n mooie ingepakte marsepeintaart met heerlijke vullingen.

Ik heb gelijk een paar vraagjes.Maken jullie al die popjes en figuurtjes en tekeningen enz allemaal zelf?
Heb je aanleg of talent nodig om een mooie taart te maken?Is het zo moeilijk als het eruit ziet?

Nou als iemand nog vragen heeft dan geeft deze taart wel antwoord.
Groetjes,
Pauline

2

Re: nieuw hier

sisje schreef:

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen.Ik ben Pauline ben getrouwd en heb twee kinderen.Ik werk twee dagen in de week in de kinderopvang in een babygroep.Daarnaast kook en bak ik heel graag.(echt ontspanning voor mij en hobby).
Soms vragen mensen me of ik daar niet verder mee wil maar het lijkt me dus niks om altijd te moeten werken als anderen vrij zijn.
Nu was ik op zoek naar iets nieuws en leuks(andere baan,studie of leuke cursus).En toen kwam ik toevallig uit bij taarten maken.
Ik heb al ontelbare appeltaarten en chocolademousseschuimtaarten enz gemaakt.Maar nog nooit zo'n mooie ingepakte marsepeintaart met heerlijke vullingen.

Ik heb gelijk een paar vraagjes.Maken jullie al die popjes en figuurtjes en tekeningen enz allemaal zelf?
Heb je aanleg of talent nodig om een mooie taart te maken?Is het zo moeilijk als het eruit ziet?

Nou als iemand nog vragen heeft dan geeft deze taart wel antwoord.
Groetjes,
Pauline

Hoi! Je chocolademousse schuimtaarten klinken heerlijk :D

De poppetjes en figuurtjes die je hier voorbij ziet komen worden over het algemeen zelf gemaakt. Het kan worden geboetseerd (eigenlijk net als met fimoklei) maar vaak wordt er ook 'gepuzzeld'.  Dat is een techniek waarbij je aan de hand van een bestaand plaatje je marsepein/fondant in delen uitsnijdt en daarna weer aan elkaar maakt zeg maar zodat je een plat (of voor de gevorderden 3d) 'plaatje' krijgt.

Ik denk dat veel oefenen het beste is om het onder de knie te krijgen. Talent is natuurlijk handig maar gewoon veel doen werkt altijd nog het meest, denk ik dan.

Zelf vind ik het bakken, vullen en bekleden niet moeilijk. Het moeilijkste vind ik het bedenken en uitwerken van het ontwerp/decoraties.

3

Welkom!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

welkom op dit gezellige forum!!
gewoon gaan proberen en oefenen!! Ik ben nu zo'n 4 a 5 maanden bezig en heb (vind ik zelf) al een hele ontwikkeling doorgemaakt op taartgebied. Mijn oude foto's staan ook nog p mijn site, daar kun je de ontwikkeling goed aan zien.
Een workshop basis taartdecoratie is ook heel handig, dat heb ik ook gedaan. Om even de eerste foefjes onder de knie te krijgen.

heel veel succes met bakken en decoreren!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs