1

Onderwerp: Sugarcraft Gun troubles?

Hai ladies,

Gisteravond voor het eerst mijn nieuwe aankoop, Sugarcraft Gun, gebruikt... maar het ging niet naar verwachting...
Ik dacht das heerlijk niet meer urenlang rollen van sliertjes! HupHupBarbatruuk, maar dat viel aardig tegen!

Ik moest sliertjes maken voor op een strik, maar ik moest keihard drukken voordat ik er een cm uit kreeg. Heb er gewoon lamme handjes van. Doe ik iets fout of is ie stuk?
Of moet ik er meer van dat vette spul doorheen doen?

Ik hoor graag jullie tips!

Mmm das pas lekker!

2

Re: Sugarcraft Gun troubles?

Beetje trisco erdoor....
of even in magnetron (de fondant) dan gaat het ook beter....

Succes Marlies.

3

ik vind marsepein er veeeeeel makkelijker uitkomen dan fondant.
ik heb dat lamme handjesprobleem ook altijd.

Alles goed???? nee 3 fout

4

lune schreef:

ik vind marsepein er veeeeeel makkelijker uitkomen dan fondant.
ik heb dat lamme handjesprobleem ook altijd.

Nou ik had er toch behoorlijk veeeel moeite mee, ook al was het marsepein. Zou ie dan toch misschien kapot zijn?

Mmm das pas lekker!

5

Het kost ook best wel kracht hoor. Misschien is het handiger om niet 1 keer heel hard te drukken maar steeds even loslaten en weer opnieuw, dat kost minder kracht.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

6

En natuurlijk vooraf wel goed kneden, dat het lekker zacht is!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

De tip van Lindy Smith was om de fondant in een rolletje te draaien en dan het puntje even kort in een bakje water te houden. Dan slap je de fondant net genoeg af om er makkelijker doorheen te gaan, en net niet genoeg om verpest te zijn. Marsepein gaat overigens inderdaad een stuk makkelijker, en zonder het af te slappen.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

Wat ik ook doe, ik duw het hendeltje naar beneden (gaat maar een heel klein stukje. Maar op de een of andere manier komt er maar 1 cm uit... na heel hard drukken. En dat is volgens mij niet de bedoeling, toch? De marsepein is zo zacht als boter...

Mmm das pas lekker!

9

Misschien dat je wat aan dit topic hebt:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=25451

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Tig keer knijpen voor een centimetertje... Om raad gevraagd bij Inge. Die heeft toen duidelijke uitleg gegeven. Sindsdien lukt het wel. (De ene keer beter dan de andere keer).
De bovenste knop van de sugargun helemaal omhoog trekken, hendel omhoog zetten. Het gedeelte waar de disc in moet losdraaien en daar goed doorgeknede fondant/marsepein dat tot een rolletje is gevormd, in stoppen. De dop met disc weer erop draaien. De bovenste knop goed naar beneden duwen zodat je het begin van de fondant/marsepein al uit de disc ziet komen. Knijpen (dat pinnetje (cam) moet dan wel bovenop de plaatjes zitten).
Lukt het niet, dan zou ik even de shop mailen.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."