1

Onderwerp: een paar puntjes waar ik mee blijf zitten....

Vandaag weer eens een taartje gemaakt. En ik loop telkens tegen dezelfde dingetjes aan vandaar dat ik hier maar eens om tips kom vragen.

Het bakken van mijn biscuit gaat eigenlijk altijd goed, soms t

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

Re: een paar puntjes waar ik mee blijf zitten....

Ik laat de taart tijdens het uitrollen van de fondant in de koelkast staan en haal hem er pas op het laatste moment uit en dan de fondant erover.
Dan is er eigenlijk geen mogelijkheid voor de botercreme om zacht te worden...

Als je taart te hoog is, kun je er toch ook gewoon een laagje afsnijden?

Over het scheve; als je een taartzaag gebruikt, snijd je eigenlijk altijd recht. Als je geen taartzaag gebruikt, zou ik je adviseren om er wel een aan te schaffen! ;)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Groetjes Renske

3

Ik heb dat scheve ook wel eens. Vooral met een stugge vulling zoals mascarpone. Dan is mijn vulling niet egaal verdeeld denk ik.

Zou eigenlijk ook niet weten hoe je de vulling wel egaal verdeelt... Strijk het op gevoel toch best recht.

Ik hoe de taart ook in de koeling totdat de bekleding er over gedaan kan worden. Tegen die tijd is mijn bc erg stevig. Smeer je wel af met 1:1 poedersuiker? Of met de mix?

4

Maar als de taart nadat hij afgesmeerd is in de koeling gaat wordt de bc toch juist hard??? Dan plakt je marsepein toch niet echt makkelijk meer op je bc? Of zie ik dat nou helemaal fout.
Ik denk juist altijd dat het makkelijker is als je bc zacht is, zodat je met je smoother je marsepein gladder kan krijgen.

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

5

De laatste tijd vul ik mijn taarten met behulp van een spuitzak en dat gaat naar mijn gevoel veel beter. Zo krijg ik de vulling gelijkmatig tussen de lagen door.
Ik had het ook dat het een beetje scheef bleef als ik gewoon wat vulling erop deed met een mes/spatel.

groetjes Bibia

6

Thanx voor jullie reacties!

Ik haal mijn taart ook net voor het bekleden uit de koelkast, dus als ik de fondant al uitgerold heb, maar toch wordt hij heel snel zacht. Ik maak de botercreme met de mix en sinds de laatste 2 taarten gebruik ik roomboter, eerst gewone boter. Zou het daar aan kunnen liggen?

@ Sita; ik krijg dan allemaal bobbels en die krijg ik met de smoother ook niet meer glad helaas.

Over het schuin worden van de taart; ik gebruik inderdaad de taartzaag, dus mijn lagen zijn wel allemaal recht, denk dat het dan toch door het vullen komt....

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

7

Ik smeer niet meer af met de botercr

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

8

de dijkjes spuiten vind ik ook beter gaan met botercreme 1:1  dan is hij ook wat beter te schuiven mocht hij scheef staan

vullen met een spuitzak wil bij mij ook wel helpen (als ik daar de tijd voor neem ) :D

na het afsmeren gaan ze bij mij ook een kwartiertje ofzo de koelkast in .... niet te lang ( vanmorgen was het dus 2 uur :S   )anders plakt de boel niet meer

succes groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl