1

Onderwerp: opgeklopte ganache, hoelang bewaren? invriezen?

hoelang kan je opgeklopte ganache bewaren in de koelkast?
Kan je dit ook invriezen?

Groeten Karin

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

Re: opgeklopte ganache, hoelang bewaren? invriezen?

weet niemand dit?? :-(

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

3

"t is slagroom, dus niet te lang in koelkast zou ik zeggen. Qua invriezen zou ik het niet weten. Bavarois kan goed ingevroren worden en daar zit ook slagroom in. Gewoon uitproberen met een kleine hoeveelheid. :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Kralenprinses schreef:

Groeten Karin

Hoezo opgeklopt? Kan dat ook dan? Ik weet niet beter dan dat de slagroom bijna aan de kook gebracht moet worden.
Maar bij opkloppen kan alleen met koud toch?

5

witje75 schreef:
Kralenprinses schreef:

Groeten Karin

Hoezo opgeklopt? Kan dat ook dan? Ik weet niet beter dan dat de slagroom bijna aan de kook gebracht moet worden.
Maar bij opkloppen kan alleen met koud toch?

Hoi witje,

Je kunt de ganache in vloeibare vorm over de taart gieten voor dat glimmend laagje, maar wat ook heeeeeeerlijk is om als hij helemaal is afgekoeld ( in de koelkast, je kunt de pan ondersteboven houden, zonder dat alles eruit mietert :D) met de mixer erdoorheen te gaan. Je krijgt dan een dikke chocolade creme. Is nu perfect om mee te vullen (wel machtig!) Voor afsmeren ook nog goed hoor, maar dan krijg je hetzelfde effect als botercreme.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Ik heb een poosje geleden opgeklopte ganache 2 weken in de vriezer bewaard. Dat is goed gegaan.

7

Kadohke schreef:

Je kunt de ganache in vloeibare vorm over de taart gieten voor dat glimmend laagje, maar wat ook heeeeeeerlijk is om als hij helemaal is afgekoeld ( in de koelkast, je kunt de pan ondersteboven houden, zonder dat alles eruit mietert :D) met de mixer erdoorheen te gaan. Je krijgt dan een dikke chocolade creme. Is nu perfect om mee te vullen (wel machtig!) Voor afsmeren ook nog goed hoor, maar dan krijg je hetzelfde effect als botercreme.

Ha, dat ga ik ook eens proberen, klinkt heerlijk.