1

Onderwerp: bruidstaart 20-08-08 ..pff beetje drama

Toen mijn  allerbeste vriendin  in januari vertelde dat ze heel graag wilde trouwen op Schiermonnikoog riep ik spontaan "ja leuk" dan maak ik je taart..  :) Toen ze in Juni vertelde dat het 20-08-08 ging worden moest ik even slikken...oei oei.  :o  Zij hadden het grootste vertrouwen,,maar ik had twijfels, vooral omdat ik hem dan al op maandag moest maken, in delen dinsdag moest vervoeren, auto, boot, bus... en dan pas woensdag kon afmaken vlak voor het trouwen..

Toen ik de taart maandagavond-avond-nacht ( zo laat mogelijk natuurlijk) maakte was hij heel strak.Ik had er "veilige vullingen"in gedaan...botercreme met minder water, en een beetje BBR. verder wel verse aardbeien..en getemperd met suikersiroop met citroenrasp en limoncello( mjammie).
Alle lagen apart in een doos, toppers op schuimrubber in een bakje...ging prima.
Toen alle in een groot krat..
Toen we uiteindelijk na een reis van 4 uur aankwamen( auto boot, bus) zag de taart er  prima uit.(pfff :D ) Ik het hotel gewaarschuwd dat de taart koel, maar NIET in de koeling moest staan..ja ik weet dan ook niet dat ze hem dan in een vochtige kelder zetten, dus toen de taart daar woensdag uit kwam..., hij was helemaal vochtig, ingezakt etc....Ik BAALDE..   :mad:maar geprobeerd de boel een beetje te drogen, toch maar gestapeld ( 2 laagjes waren topsy,,maar daar was niets meer van te zien).
Zelfs de helft van de cupcakes heb ik er niet bij gezet..geen gezicht meer..
Ik kon dus wel janken.    :s.maar goed, het bruidspaar vond het geweldig, en ik heb toch van veel  mensen complimenten gehad. Hij smaakte gelukkig wel heerlijk..
Dus dat doe ik nooit meer, alleen nog maaar taarten voor de zelfde , of de volgende dag zodat ik alle zelf onder controle heb.   sorry voor het lange verhaal ik had er zo'n zin in, maar ben een beetje van een koude kermis thuisgekomen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHSRRT6K.jpg

Cakeworks Studio. Heerlijke taarten, confiserie en workshops in Haarlem

2

Re: bruidstaart 20-08-08 ..pff beetje drama

ondanks alle tegenslagen vind ik em erg mooi!

groetjes José

jemig wat een grote baal zeg!!
hij is wel erg leuk!!
lekker vrolijk..

ik zet hem trouwens altijd in de koelkast hoor

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

4

Jeetje dat is echt sneu voor je,
maar toch ziet de taart er erg vrolijk uit !!

Ik zet hem ook altijd in de koelkast.

groetjes Katy

5

Ik geloof niet dat ik dit had gewaagd, dus in ieder geval voor je lef al een dikke :thumb: ...
Wat ik op de foto zie ziet er nog heel leuk en mooi uit, maar het was vast eerst nog veeeeeeeel mooier, jammer hoor! Denk dat ik een potje was gaan janken :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Balen van al die tegenslag. Ik vind hem erg vrolijk en leuk.

7

Ik vind hem leuk geworden hoor!

8

Jammer dat het niet helemaal super was gegaan. Maar hij is toch best leuk geworden! En als ze vinden dat ie schuin staat, dann is het toch gewoon topsy turvy??

9

Ik zag de bruidstaart voordat ik je verhaal las, en dacht meteen "wat een vrolijkerd!" dus niks negatiefs hoor, hij ziet er toch nog hartstikke goed uit, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is dat ie er niet op z'n mooist uitzag toen ie gepresenteerd werd..
Overigens: ik zet mijn taarten gewoon ook in de koelkast hoor ( zelfs 1 koelkast extra voor aangeschaft!)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

Wat sneu voor je, al dat werk. Maar je kan zien, dat het een hele vrolijke bruidstaart is geworden!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

11

Echt balen, maar 't belangrijkste is dat 't bruidspaar tevreden is. En daarin ben je geslaagd toch?

Overigens zet ik m'n taarten ook gewoon in de koelkast (standje 1) en dat gaat heel goed! Scheelt 'n hoop stress!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

12

Hoi
Wat een gedoe dat vervoer alleen al! Maar ik vind het een heel mooie, leuke, en vrolijke taart, als ik niks had gelezen over je tegenslagen had ik niet gedacht dat je zoveel pech had gehad.
Maar wel balen als het niet gaat en wordt zoals je wil.

Ik zet taarten trouwens ook gewoon in de koelkast (maar heb ze nog nooit drie dagen tevoren klaar gehad)

13

Joh wat rot van al je werk en voorpret! Top geboetseerd overigens; de kinderen zijn ook superleuk! die waren vast heel verrast zichzelf op de taart terug te zien!

14

Ondanks alles staat daar toch wel een geweldige bruidstaart op de foto :Y
En wat een mooie boetseerwerkjes :thumb: Die kindjes vooraan vind ik ook heel erg mooi gedaan!

xxx

15

Heel leuk, die kindertjes zijn erg gaaf erbij!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

16

joycemvpepper schreef:

ik zet hem trouwens altijd in de koelkast hoor

dat doe ik thuis ook, want daar weet ik hoe m'n koelkast staat, standje 1 geen probleem..maar in een hotel...oei,. anyway wellicht was dat beter geweest dan de vochtige kelder..

Enne bedankt voor jullie "opbeurende"woorden.:)

Cakeworks Studio. Heerlijke taarten, confiserie en workshops in Haarlem

17

oh, wat vreselijk. IK snap heel goed hoe je je voelde. Echt niet leuk!!
Maar ondanks alles is je taart toch mooi hoor! :) \Hij is lekker fleurig en je bruidspaartje staat er nog fier en vrolijk op. Enne, hij was lekker toch? En daar gaat het natuurlijk om.....

18

He, wat balen zeg! Dan gaat de lange reis zo goed en dan gaat het later nog mis.
Maar hij ziet er nog steeds wel goed uit hoor!
Ik zet thuis ook altijd de taart in de koelkast, en geeneens standje 1.
Ik heb nu ook nog een stukje van mijn verjaardag van zaterdag erin staan, het fondant wordt hooguit wat plakkerig. Maar dan staat hij er al 3 dagen in!

19

nou toch nog mooi hoor ondanks alle tegenslag :)

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

20

Ach jee...wat een drama verhaal..Gelukkig zie je er bijna niets meer van terug in je taart..

Hij is echt PRACHTIG!!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

21

Jee dat is me indd een beetje drama. Kan me zo voorstellen dat je van een koude kermis terug komt maar op de foto ziet je taart en toch mooi uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

22

Ik kan me voorstellen dat dit een grote teleurstelling voor je is. Eerst al die stress of alles wel heel overkomt (een hele uitdaging!) en als het dan lukt weet een ander het nog voor je te verpesten. Begrijpelijk hoor als je een paar traantjes hebt gelaten!

23

Ondanks alle drama's  een prachtige taart :Y:Y
Het is idd. een heel gedoe dat vervoeren en zeker  zo ver...

Groetjes Marlies.

24

Het is zeker een vrolijke bruidstaart geworden!! En inderdaad, het is gewoon een topsy turvy ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

25

Vind hem ook mooi hoor ondanks de tegenslag en hij smaakte er niet minder om,leuk paartje heb je geboetseerd.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl