Onderwerp: bruidstaart 20-08-08 ..pff beetje drama
Toen mijn allerbeste vriendin in januari vertelde dat ze heel graag wilde trouwen op Schiermonnikoog riep ik spontaan "ja leuk" dan maak ik je taart..
Toen ze in Juni vertelde dat het 20-08-08 ging worden moest ik even slikken...oei oei.
Zij hadden het grootste vertrouwen,,maar ik had twijfels, vooral omdat ik hem dan al op maandag moest maken, in delen dinsdag moest vervoeren, auto, boot, bus... en dan pas woensdag kon afmaken vlak voor het trouwen..
Toen ik de taart maandagavond-avond-nacht ( zo laat mogelijk natuurlijk) maakte was hij heel strak.Ik had er "veilige vullingen"in gedaan...botercreme met minder water, en een beetje BBR. verder wel verse aardbeien..en getemperd met suikersiroop met citroenrasp en limoncello( mjammie).
Alle lagen apart in een doos, toppers op schuimrubber in een bakje...ging prima.
Toen alle in een groot krat..
Toen we uiteindelijk na een reis van 4 uur aankwamen( auto boot, bus) zag de taart er prima uit.(pfff
) Ik het hotel gewaarschuwd dat de taart koel, maar NIET in de koeling moest staan..ja ik weet dan ook niet dat ze hem dan in een vochtige kelder zetten, dus toen de taart daar woensdag uit kwam..., hij was helemaal vochtig, ingezakt etc....Ik BAALDE.. :mad:maar geprobeerd de boel een beetje te drogen, toch maar gestapeld ( 2 laagjes waren topsy,,maar daar was niets meer van te zien).
Zelfs de helft van de cupcakes heb ik er niet bij gezet..geen gezicht meer..
Ik kon dus wel janken.
.maar goed, het bruidspaar vond het geweldig, en ik heb toch van veel mensen complimenten gehad. Hij smaakte gelukkig wel heerlijk..
Dus dat doe ik nooit meer, alleen nog maaar taarten voor de zelfde , of de volgende dag zodat ik alle zelf onder controle heb. sorry voor het lange verhaal ik had er zo'n zin in, maar ben een beetje van een koude kermis thuisgekomen.

...
!