Onderwerp: gesmolten barbietaart :-/
AAAAAaa mijn barbietaart is aan het smelten!!
Heb de 'klant' (collega) al afgebeld. Dit kan ik echt niet afleveren.
Wat ging er fout?
Het enige wat ik kan bedenken wat er anders dan anders ging:
Ik heb een ander merk boter gebruikt voor de botercreme. (Zou er echt meer vocht in kunnen zitten?)
Ik had de ondertaart ingevroren, donderdagochtend uit de vriezer gehaald en met doos in koelkast (standje 1) gezet, donderdag uit m'n werk de taart met doos uit koelkast gehaald en verder laten ontdooien terwijl ik de barbietaart maakte. Toen deze klaar was heb ik de deuvels in de ondertaart gestopt, dit ging net omdat de taart nog niet 100% ontdooid was (hij was ook nog erg nat). Barbie er bovenop gezet.
Zou de Barbie taart er last van hebben gehad dat de ondertaart nog zo koud en plakkerig was? Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze al begon te zweten voordat ik haar op de ondertaart zette.
In ieder geval heb ik het weer even gehad met taart maken voor mensen buiten de familie om :-( moet er niet aan denken dat dit een bruidstaart was geweest!
Nu heb ik nog een ander vraagje, zou ik de smeltende ondertaart kunnen begieten met ganache (om hem voor een ander doel te gebruiken) of zou de hele boel er dan met marsepein en al vanaf glijden?
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.