1

Onderwerp: gesmolten barbietaart :-/

AAAAAaa mijn barbietaart is aan het smelten!!

Heb de 'klant' (collega) al afgebeld. Dit kan ik echt niet afleveren.

Wat ging er fout?
Het enige wat ik kan bedenken wat er anders dan anders ging:

Ik heb een ander merk boter gebruikt voor de botercreme. (Zou er echt meer vocht in kunnen zitten?)

Ik had de ondertaart ingevroren, donderdagochtend uit de vriezer gehaald en met doos in koelkast (standje 1) gezet, donderdag uit m'n werk de taart met doos uit koelkast gehaald en verder laten ontdooien terwijl ik de barbietaart maakte. Toen deze klaar was heb ik de deuvels in de ondertaart gestopt, dit ging net omdat de taart nog niet 100% ontdooid was (hij was ook nog erg nat). Barbie er bovenop gezet.

Zou de Barbie taart er last van hebben gehad dat de ondertaart nog zo koud en plakkerig was? Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze al begon te zweten voordat ik haar op de ondertaart zette.

In ieder geval heb ik het weer even gehad met taart maken voor mensen buiten de familie om :-( moet er niet aan denken dat dit een bruidstaart was geweest!

Nu heb ik nog een ander vraagje, zou ik de smeltende ondertaart kunnen begieten met ganache (om hem voor een ander doel te gebruiken) of zou de hele boel er dan met marsepein en al vanaf glijden?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Re: gesmolten barbietaart :-/

hoi,

Ik heb oook een keer een smeltende taart gehad en heb er een nieuwe laag marsepein over gedaan oude laten zittten en dat ging goed.
Waar heb je mee afgesmeerd? met botercreme mix van de shop of boter / suiker?

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Oh wat bálen voor je!

Voor het ontdooien kun je beter 24 uur rekenen; dus dag ervoor eruit halen en laten ontdooien in de koelkast, daarna buiten de koelkast laten opdrogen. Dan weet je zeker dat-ie

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Tsja, opnieuw bekleden had gisteravond nog wel gekund (was het wel nachtwerk geworden), maar ik hoopte dat het vanmorgen opgedroogd zou zijn.

Moest vandaag werken en daarna zou de taart opgehaald worden. Zag het niet meer zitten om helemaal opnieuw te beginnen. Maar wel een goed idee.

Heb wel botercreme mix gebruikt, maar dat doe ik altijd...

De ondertaart is 30 cm doorsnede en de barbietaart van een flinke tulband, het ziet er naar uit dat we het hele weekend taart eten, we zijn maar met z'n tweetjes :-D

Misschien maar even wat familie blij maken..

5

Hoe koud was jouw barbietaart eigenlijk toen je hem ging afsmeren met botercreme?
En hoe koud was de botercr

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Nou, mijn barbietaart was op kamertemp. toen ik die ging afsmeren, daarna heb ik haar even in de koelkast gezet zodat de botercreme wat steviger zou worden (doe ik vaker), en daarna met een heet mes nog glad gestreken. Toen de marsepein er over.
Hoop ook dat het niet weer gebeurt maar tot nu toe zijn mijn ervaringen met ingevroren taart niet goed (wat opdrogen betreft). Gelukkig nam mijn collega het goed op, maar het is wel jammer, haar dochter wist al dat het een barbietaart zou worden...

7

ojee , ik ga vanavond beginnen met een barbie taart , die op een ondertaart moet staan, en bij dit te lezen zit er nu een grote ei in mijn derierre :-/ lol
ojee

8

Bertine schreef:

Nou, mijn barbietaart was op kamertemp. toen ik die ging afsmeren, daarna heb ik haar even in de koelkast gezet zodat de botercreme wat steviger zou worden (doe ik vaker), en daarna met een heet mes nog glad gestreken. Toen de marsepein er over.
Hoop ook dat het niet weer gebeurt maar tot nu toe zijn mijn ervaringen met ingevroren taart niet goed (wat opdrogen betreft). Gelukkig nam mijn collega het goed op, maar het is wel jammer, haar dochter wist al dat het een barbietaart zou worden...

Tja, blijft gek. Wel vervelend voor je, maar het is nou eenmaal wel mensen werk, dus dan kan het wel eens mis gaan. Kun je niets aan doen hoor!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl