1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (21-08-2008 11:23)

Onderwerp: het smelten van fondant en marsepein helpen voorkomen???

volgens mij weet ik het antwoord......
ik was vanmorgen lekker over taarten aan het denken en ineens schoot het mij te binnen. ik zelf heb het namelijk nog nooit meegemaakt (wel een beetje zweten maar dat trok altijd weer mooi weg)
ik maak altijd zelf mijn botercreme van 1 deel roomboter en 1,5 deel poedersuiker, 1 thl. heet water en een thl. aroma o.i.d. maar volgens mij doet dat halve deel extra poedersuiker er toch wel voor zorgen dat het minder of helemaal niet smelt? zou dat een antwoord kunnen zijn op de smelt problemen hier? ik weet dat veel van jullie 1:1 mengen...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: het smelten van fondant en marsepein helpen voorkomen???

Zou kunnen natuurlijk! Maar denk toch dat wanneer vocht in aanraking komt met fondant of marsepien er geen ontkomen aan is dat het smelt.
Het is tenslotte gewoon suiker waar je een taart mee bekleed. Gooi maar eens een druppel water op een suikerklontje.
Ik denk wel dat er genoeg trucjes zijn om te voorkomen dat er vocht bij de bekleding komt.
Maar leuk nagedacht voor ons hoor meid! Verder zijn we helemaal niet altijd met taarten bezig hoor :lol:

3

ja, maar ik dacht: hoe meer suiker je toevoegt, hoe meer vocht er nodig is om het te laten smelten???? ehmmm ... misschien :D?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Ik smeer gewoon niet af met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hier hetzelfde en zelfs met het hele hete weer van een paar weken terug nergens geen last van gehad.

groetjes Francisca

6

Smeer je dan af met jam of zo?

7

Nee, met 1:1 boterc

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

er kan evt. ook wat chocolade poeder door.

Dat zal wel lekker zijn ja, maar niet gebruiken als je lichte kleur fondant hebt,
Dan zie je het bruin erdoor heen.

Marianne schreef:

Nee, met 1:1 boterc

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » het smelten van fondant en marsepein helpen voorkomen???