1

Onderwerp: meelkorrels......

Ik heb zojuist een biscuit gemaakt van ei, zout, bloem, maizena en suiker.
Alles gedaan zoals het moet.
Totdat ik de biscuit uit de braadslee wil halen. Dat Gaat Niet Lukken. Nog langer gewacht met afkoelen en nog niet. Met een beetje geweld toch eruit....in stukken grrr.

Wat blijkt je ziet er korrels/klontjes meel inzitten..
Wat is er misgegaan?
Ik heb het meel met de maizena gezeefd en door het eibeslag gespateld in 3 delen.

Tevens was het beslag best wel grof en korrelig.

Wie weet wat er aan de hand is???

Merci alvast!

Groet
Ester

Re: meelkorrels......

Heb je je braadslee ingevet? Ik bak ook wel eens een biscuit in een braadslee en dat gaat wel goed. Maar ik vet wel de bodem in en langs de randen doe ik bakpapier.

Groetjes Miranda

3

je moet het inderdaad heeeel goed invetten. ik gebruik hiervoor bakspray.
en bij het spatelen moet je ook goed de randen en hoekjes meenemen. zodat echt alles door elkaar gemengd is.
succes voor de volgende keer!

4

Ik had de braadslee ingevet en bestrooid met bloem. Is zo een spray beter en handiger dan boter?
En ik kan idd de volgende keer bakpapier aan de randen doen.
Kan ik ook bakpapier op de boedem doen?

Groet
Ester

5

kan allemaal. ik vind inderdaad de bakspray handiger. kun je gewoon kopen bij de supermarkt.

6

Die klontjes zijn van onvoldoende mengen!

Het blijft lastig....Als je te lang mengt, gaat de luchtigheid verloren en komt je biscuit niet mooi omhoog, als je te kort mengt krijg je meelklontjes :( Om dit te vermijden, gebruik ik tegenwoordig biscuitmix van de webshop!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Ja ik gebruik normaliter ook de mix van de webshop. Ik wilde alleen nogmaals het verschil proeven tussen beiden.
Ik heb van het biscuit nog iets over en een taartje voor mij zelf (en ouders/schoonouders) voor vanavond gemaakt. Ik zal wel zien wat de schade is, eh en de smaak.
Ik weet als ik te veel spatel dat dan de luchtigheid eruit gaat dus stopte ik met mengen. Toen ik het in het blik deed zag ik al wat verdikkingen voorbij komen.

Nou ja dus niet meer zelf maken als het toch niet goed gaat.

Toedeloe
en bedankt voor de reacties!!