1

Onderwerp: spoed!!!! marsepein nood!

hallo allemaal!

morgen heb ik marsepein nodig voor mijn 1e taart die ik bak voor een jongetje dat zondag 9 word... hij is helemaal gek van lord of the rings en ik had allemaal leuke ideetjes, maar ik ben langs elke supermarkt en bakker geweest maar nergens marsepein :(

waar halen jullie het?

2

Re: spoed!!!! marsepein nood!

waar woon je ?

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

3

Wij bestellen het meestal bij de webshop.
Als je zoals brigitta aan geeft waar je woont, kan iemand kijken of die in de buurt woont en nog wat heeft liggen wat je kan lenen.

Groetjes Inge

4

ik woon in groningen... en de jumbo euroborg gaat pas vanaf 24 aug elke zondag open...

5

Kijk even bij 'Vind elkaar' bovenaan in de oranje balk,
dan zie je wie er in je buurt woont, en kan je ze persoonlijk even een mailtje sturen met je vraag...

Succes ermee!

6

maar.. begrijp ik nou goed dat je nog nooit een taart hebt gemaakt, en gelijk al een lord of the rings taart voor iemand anders gaat bakken?
dat is uhmm best moeilijk/raar/knap als het lukt!

marsepein kun je bijna nooit in de supermarkt kopen, alleen soms met sinterklaas.

7

De jumbo heeft wel amandelspijs maar dat is geen marsepein.

8

Volgens het Blueband kookboekje zou je, met heeeeeeeeeeel veel extra poedersuiker, van amandelspijs ook marsepein kunnen maken. Weet alleen niet hoe kneedbaar / uitrolbaar dat dan gaat worden... :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Het is natuurlijk al veeeeel te laat, maar je zou ook nog een ganache bedekte taart kunnen maken in zo'n geval!

Bij de supermarkt hebben ze geen m'pein, maar bij de toko, de notenwinkel of -kraam op de markt soms wel...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

chantal1980 schreef:

maar.. begrijp ik nou goed dat je nog nooit een taart hebt gemaakt, en gelijk al een lord of the rings taart voor iemand anders gaat bakken?
dat is uhmm best moeilijk/raar/knap als het lukt!

marsepein kun je bijna nooit in de supermarkt kopen, alleen soms met sinterklaas.

tis wel goed gelukt;) het was ook niet echt mijn aller aller eerste taart maar de rest was niet heel bijzonder ofzo (gewoon slagroomtaarten enz;)

11

tom poes schreef:

Het is natuurlijk al veeeeel te laat, maar je zou ook nog een ganache bedekte taart kunnen maken in zo'n geval!

Bij de supermarkt hebben ze geen m'pein, maar bij de toko, de notenwinkel of -kraam op de markt soms wel...

dank, ik zal 's kijken;)

12

Ik zie het te laat...............................
Ik woon ook in Groningen en heb altijd wel marsepein in huis.
Dusssssssssss, als je weer eens in nood zit help ik graag (kom het zelfs langsbrengen als je wilt ;)

13

optie is misschien ook mmf maken???!