1

Onderwerp: Marsepein plakt verschrikkelijk na het kleuren

Echt niet normaal. Ik heb hem met de rood van Wilton gekleurd maar nu is er bijna niet mee te werken. Hij plakt en kleeft en het is een drama. Ik wilde vannacht mijn laatste 15 roosjes maken ( zit in de nachtdienst) maar ik heb er maar 3 af gekregen en vraag niet hoe. Ze zien er ook niet echt mooi uit.

Hoe krijg ik die kleefbal weer een beetje normaal? Moet ik er suikerbakker poeder doorheen doen of poedersuiker oid? Iemand dit ooit gehad...

Thanks alvast

2

Re: Marsepein plakt verschrikkelijk na het kleuren

ja, het plakt altijd erger als je gekleurd hebt. gewoon lekker suikerbakkerspoeder of poedersuiker doorheen kneden.
dat doe ik trouwens ook al van tevoren. als ik het kleurtje erop gedaan heb, dan al gelijk een hand poedersuiker pakken en dat dan door elkaar heen kneden!

3

Ik kleur het een dag van te voren en dan marsepein laten rusten en dan geen problemen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

ik heb vorige weken ook wat zwarte en rode rozen gemaakt.. en heb een paar dagen van te voren laten kleuren en het marsepein echt een paar dagen laten rusten voordat ik ermee aan de slag ging... was idd zacht.. maar wel goed te doen!

5

Ik leg de gekleurde marsepein vaak even in de koelkast wanneer ik er meteen mee verder wil. ( met andere woorden; waneer ik het de vorige dag vergeten ben...)

Klopt, vooral met zwart en rood heb ik er veel last van, dat komt omdat er dan (bij mij in ieder geval) best veel kleurstof doorheen gaat. Gewoon wat poedersuiker door of even laten staan.

Groetjes Renske

7

Ik had laatst hetzelfde probleem. Ik heb een beetje crisco op mijn vingertoppen gedaan voordat ik er mee aan de slag ging en dit werkt perfect.