1

Onderwerp: Royal Icing mislukt

Vandaag wilde ik alvast de vlinders voor een taart gaan spuiten. De royal icing van de webshop gepakt, een half pak gezeefd en 30 cc water erbij gedaan. Maar er gebeurde iets vreemds, de icing werd een een massa van allemaal ronde balletjes (leek wel piepschuim) die allemaal mijn mixkom uit wilde springen.
Het leek erop dat er veel te weinig water bij zat. Uit pure frustratie nog maar wat water toegevoegd - 30 cc en toen werd het nog wat.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad of moest ik het water er ineens bij gooien. Heb het nu bijna druppel voor druppel gedaan en eerst op een lage stand gemixt en toen wat sneller.

Nicolette

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

Re: Royal Icing mislukt

heb je wel eerst het hele pak door elkaar gemengd?? De ingredienten in de zak royal icing, zijn namelijk nog niet goed gemengd.

Verder doe ik het water erbij op gevoel. Ligt er ook aan wat voor substantie je wilt hebben.

Ow ja, en ik mix niet, want met een handmixer kan de mixer vastelopen. Ik roer het met de garde of als ik weinig heb, gewoon met een vork.

zijn je vlinders nou nog wel gelukt? of helemaal niet??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Klopt, dan moet er gewoon nog wat water bij. Ik doe het water er altijd beetje voor beetje in, niet een hele klets tegelijk. Ik doe het water er overigens ook op gevoel bij, afhankelijk van hoe dik je icing moet zijn.

Groetjes Renske

4 Laatst bewerkt door nicolette (10-08-2008 10:06)

Ik had het hele pak eerst gezeefd en toen 500gr. afgewogen. Dus je kan ook gewoon mengen met een vork... Dat is misschien nog wel makkelijker ook.

Mijn icing was toch nog wel aan de dikke kant, dus volgende keer nog een beetje meer water.

Nicolette

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

5

Hoi Nicolette,

Je had een pak van een kilo? Je moet per 500 gram mix inderdaad 60 ml. water erbij doen, dus 30 ml. was gewoon echt te weinig. Overigens zien we dat dit inderdaad fout op het pak staat.... heel vervelend. De receptuur is overgenomen van de 500 gram verpakking, er wordt aan gewerkt!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat