Onderwerp: HELP! Alarmfase 1!!!!
Ooooh, ik was er al zo bang voor dat er iets niet goed zou gaan en zie hier: misbaksel nr. 1. 'k Snap er nix van. Strak taartje, strak afgesmeerd, fondant ong. 3 mm dik uitgerold, z
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » HELP! Alarmfase 1!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ooooh, ik was er al zo bang voor dat er iets niet goed zou gaan en zie hier: misbaksel nr. 1. 'k Snap er nix van. Strak taartje, strak afgesmeerd, fondant ong. 3 mm dik uitgerold, z
poeh ik weet niet. ik smeer het altijd wel dunner af.
Wat heb je gebruikt om af te smeren??
Gewoon, botercreme! Dit voelt als een ramp, 't is de bruidstaart voor m'n beste vriendin...
botercreme van mix of 1 op1?
Mix van de webshop.
tsja, botercreme van 1 op 1, dus bijvoorbeeld 100 boter en 100 gram poedersuiker is veel steviger en beter geschikt voor strakke taarten.
Maar ja botercreme zit er al op... en ik weet niet helemaal zeker of het daar door komt...
ik hoop eigenlijk voor je dat er nog iemand reageert die je een advies kan geven... kan je voorstellen dat je in de rats zit...
Hoe ga je de taart verder decoreren?
Een witte taart 'showt' werkelijk alles wat er ook maar een heel klein beetje nog hobbelig en bobbelig is... Ook het 'doorschijnen' van de vulling is een bekend probleem!
Maar: als je de taart helemaal hebt afgedecoreerd is alles vaak 'verdwenen' dan zie je het niet meer, dan valt het weg in de rest van de decoratie, zeg maar!
Ik zou eventueel wel de basislaag ietsjes dikker houden...
Je hebt NIKS fout gedaan, van je hele hola houdt er de moed maar in, je zult zien dat het eindresultaat goed wordt!
Bovenop eigenlijk alleen van die springveren met hartjes erop. Wel een rand natuurlijk onderaan. Ook onderste taart rand en op de onderste taart hun namen en de datum. 'k Heb nog wel zwarte hartjes in de aanslag maar die wilde ik eigenlijk niet gebruiken. Wilde zo strak en plain mogelijk. Ooooh, als 't echt zo is dat je op wit álles ziet dan is dit de eerste en de laatste!!!! $%^(%^)%$%#!#)^$ :grr
Heb inmiddels de onderste bekleed en die is beter. Maar ook daar weer grote luchtbel in 't midden. Gelukkig komt daar 't top-taartje op dus daar heb ik uit frustratie een paar x goed de naald ingeprikt. Soort van afreageren zeg maar, hahaha!
Maar wat een balerij zeg, ik overweeg toch stiekem om nog een laagje fondant op 't top-taartje te doen. Zou het helpen?????
Ok, dit was de eerste stress-hap. Heb toch nog een laagje fondant eroverheen gedaan en het resultaat mag er wezen! Ik hou helemaal niet van fondant (de smaak) maar die mogen de gasten dan opeten
Oef, dank jullie voor 't reageren!
(zaterdag ga ik de taart plaatsen, kun je 't eindresultaat zien)
Nu als de donder verder met afdecoreren! (oh wat ben ik blij dat ik al 't andere werk van te voren heb gedaan!)
Waar heb je de taart eerst mee bekleed dan want ik had het ook een keer met MMF gedaan en ging er ook heel veel lucht in zitten... en met fondant en marsepein geen last
Hoi!
Balen zeg, van je taart. Mijn taarten zien er ook zo uit voordat ik ga bekleden en het lukt meestal prima. Maar... met witte mmf schijnt hij bijna altijd door.
Nu heb ik deze week voor het eerst zelf mmf gemaakt en die scheen dus niet door! Als ik wit nodig heb, doe ik dat dus in het vervolg.
Nou, succes en maak er wat moois van!
mmm. ben nu wel benieuwd naar het eindresultaat!! Was het trouwens helemaal eens met Tom Poes..
mmm. ben nu wel benieuwd naar het eindresultaat!! Was het trouwens helemaal eens met Tom Poes..
Helemaal mee eens!
Die luchtbellen kun je overigens wegkrijgen door met een speld zo plat mogelijk op de taart(dus in een hoek van 10 graden of zo) een gaatje te prikken en vervolgens nog ff te smootheren. Doordat je het gaatje er schuin inprikt zie je er uiteindelijk bijna niets meer van.
Phieuw, hij is klaar.
Gelukkig (of juist niet) is het een vrij "kaal" taartje geworden. Heb nog geen goede foto's maar die volgen absoluut zaterdag hoor! Ik had de volledige vrije hand en heb de taart in stijl van de kaart gemaakt. Strak en nix geen poespas. Trouwdatum boven/onder elkaar.
Ik heb fondant van Pettinice gebruikt. Na het tweede laagje ging het goed trouwens! Volgens mij kun je dan maar beter 2 x dun bekleden als zo'n narigheid zich voordoet. Heb bij m'n andere taarten toch ook wel regelmatig dat er laagjes-"bubbels" komen, blijkbaar doe ik toch iets niet helemaal goed. Weten jullie dat te voorkomen?
't Was fijn om dit forum te hebben bij zo'n rampgeval, al is het alleen maar om 't van je af te praten! Maar bedankt hoor meiden!!!!!
En nu is het tijd om........ m'n nagels te lakken voor de dag van morgen, whoehaaa!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » HELP! Alarmfase 1!!!!