1

Onderwerp: wereldbol

Hallo,

Ik ga binnenkort voor een goed doel een taart maken. Dit wordt een halve wereldbol. De continenten worden strak van fondant, maar nu wilde ik het water wat golvend. Ik dacht aan blauwe botercreme. Ik weet dat er ook botercreme is gemengd met stijfgeklopteeiwt, wordt misschien wat luchtiger. Wie heeft een tip??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: wereldbol

Waarom gebruik je geen royal icing met wat glycerine (zo blijft het zacht) en een smaakje eraan.
Is heel luchtig en je hoeft er niet zoveel van op te smeren om een watereffect te krijgen.

3

Babs schreef:

Waarom gebruik je geen royal icing met wat glycerine (zo blijft het zacht) en een smaakje eraan.
Is heel luchtig en je hoeft er niet zoveel van op te smeren om een watereffect te krijgen.

Blijft de fondant er goed op zitten??? Niet dat straks Afrika tegen Australie botst :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Royal icing plakt natuurlijk net als botercreme.
Eignelijk hetzelfde principe als je met Royal icing je taart op zou spuiten.
Je moet juist de stijve consistentie van de icing gebruiken en deze aanmaken met wat glycerine. Kun je toch nog pieken trekken, maar het droogt dan niet uit. Anders zou je zo'n harde plak krijgen.
Met Ilovecake heb ik een stuk chocoladetaart met icing geproeft. Dat was dus op die manier. Ze hadden de icing met wat citroensmaak gemaakt. Erg lekker was dat.

5

Ik heb laatst ook een cake besmeerd met royal icing en glycerine en dit een beetje piekerig getrokken om een soort van gras na te bootsen. Het was echt ontzettend lekker! Ik denk dat je hier heel goed water van kan nabootsen, beetje golfjes erin trekken, denk dat het heel mooi wordt!
Succes met je taart!
Tessa

Groetjes, Tessa