1

Onderwerp: cakeballetjes decoreren-> niet netjes?

Hoi hoi,

ik heb vandaag een chocobiscuit die ik te laag vond verkruimeld en er cakeballetjes van gemaakt naar het recept van hier. Botercreme en wat melk bij gedaan, ging goed kon er balletjes van maken.
Alleen toen ik ze later wilde versieren met gesmolten chocolade ging het mis.
Ik heb een melkchocolade reep laten smelten alleen toen wist ik even niet hoe ik dan de balletjes met chocolade moest gieten. Ik heb ze er maar doorgerold, maar dat werd niet echt netjes en er bleven ook restjes cake in mijn pannetje achter :S

Hoe krijg ik het zo netjes zoals in het topic over cakeballetjes (de fotootjes daar)??
Die van mij smaken heerlijk, maar het lijkt nergens naar, je ziet de cake nog op sommige plekken en ze zijn niet echt mooi overgoten. De chocolade leek wel te dik, moet er nog iets bij??

Wie kan me helpen want ik wil ze graag nog eens maken en dan mooi zodat ik ze ook op de foto kan zetten en in mijn album!!

2

Re: cakeballetjes decoreren-> niet netjes?

ik heb ze nog niet gemaakt, maar aangezien er bc in zit denk ik dat je ze eerst goed moet laten "harden" in de koelkast, alvorens je ze door de chocolade doet, zo is het allezins met pralines ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

met een vork, fondue prikker oid erin prikken en dan de sjoko erover heen gieten???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

http://bakerella.blogspot.com/
Moet je eens op deze site kijken als je een beetje naar onder scrolt kom je in de tekst tegen Martja steward in het roos gedrukt, daar op klikken en dan zie je een filmpje hoe het moet.

Succes

grtz Elly

P.S ik heb er ook de nodige problemen mee gehad, nu lukt het veel beter.

5

He Elly,

het filmpje is wel handig, maar zij gebruikt geen balletjes, maar die andere vormpjes en die kun je beter vasthouden en erin dopen. Ik moet er denk ik nog wel wat meer bc of melk in doen zodat ze beter plakken en langer in de koelkast.
Maar mijn chocolade vond ik erg dik, hoort dit zo??
Als het wat dunner is lijkt het me makkelijker om ze erin te dopen.

6

Met een satehprikker :)
Bolletje eraan prikken, door de chocolade halen en dan op een bord voorzichtig laten drogen. De plek waat het gaatje zat doe ik altijd versiering overheen zodat het er toch netjes uitziet. :)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

Misschien eens andere chocolade proberen?

Groetjes Renske

8

Ik doe ook eens een gooi: op eentaartrooster zetten, daar een bord onder en gieten maar...op het bord vang je dan de chocolade weer op en kun  je er nog een laagje overheen doen:) Ben benieuwd wat het beste werkt!

Je hart fluitsert, luister goed!

9

heey de laatste tip ga ik proberen!
Ik heb zo'n magnetronrekje (rooster op 3 pootjes) die volgens mij daar erg geschikt voor is.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***