1 Laatst bewerkt door Jannytje (29-07-2008 09:52)

Onderwerp: Verhoudingen cupcakemix

Wil vanavond 12 cakejes gaan bakken. Weet iemand hoeveel cupcakemix, boter en eieren ik hiervoor moet gebruiken? Het is de cupcakemix van de webshop.
Meer cakejes is natuurlijk niet erg :9, alleen dat vindt Sonja niet goed. :( :s

Groetjes Janny

2

Re: Verhoudingen cupcakemix

hoi janny

ik had vorige week voor het eerst de mix van de webschop, gelijk gemaakt maar veel te veel met 500 gram, vanmorgen heb ik het opnieuw gemaakt maar dan met 250 gr mix, 125 gram roomboter en 3 eieren en ik had daarvan 12 cc en 6 kleine bolletjes, nu doe ik de cc papiertjes ook niet helemaal vol want ze rijzen genoeg.
ik hoop dat je hier iets aan heb.
succes!!

3

En Janny...is het nog gelukt???

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Nee. :( :( Netjes alles afgewogen, alles op kamertemperatuur, verder gemixt volgens de aanwijzing op het pak. Toen ik ze uit de oven haalde zagen ze er prima uit. Netjes recht en niet te hoog. Dat duurde maar een paar seconden toen zakten ze massaal in en lieten de papiertjes ook nog eens los. :mad:  Er zijn er maar 3 mooi gebleven. Die andere 9 zijn nog maar een centimeter hoog. :( :(
Nu heb ik wel de papiertjes uit de webshop gebruikt, die gekleurde zonder motiefje, en die zijn wat slapper dan die van dr.oetker. Misschien heeft het daar wel aan gelegen. Ik zat wel krap in de tijd met het bakken maar heb er gewoon de tijd voor genomen en nog is alles mislukt. :( Misschien vanavond nog maar eens recept van hier proberen. Daar kun je fijn alle ingredienten delen. Kan ik er mooi 6 proberen.
Nu vroeg ik me ook af of het ook aan het bakblik kon liggen. Als de rondjes wat groter zijn kunnen de papiertjes natuurlijk ook niet goed hechten. Mijn vorm van 6 heeft iets kleinere rondjes, die dan gelijk maar eens proberen.

Groetjes Janny

5

hoi janny

ik heb het bakblik van de hema voor cc en ik heb ook van die gewonen witte papiertjes van de tafel van 18 waren 30 voor 1 euro dus ook niet zo stevig als oetker, en bij mij is alles netjes blijven zitten ik heb het nu ook voor het eerst met een ijslepel gedaan, en dat ging super!!
alleen vond ik de laaste keer de temp zo hoog en heb ik de temp naar beneden gedaan ik doe ze nu op 170 graden een hetelucht oven en dan 18 min en geen verzakkingen gehad.

succes

6

Hoe heb je ze laten afkoelen?

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7 Laatst bewerkt door Jannytje (31-07-2008 11:43)

Gewoon op het aanrecht op een roostertje. Maar ik had ze nog niet uit het cupcakeblik gehaald of ze waren al ingestort. Blijkbaar toch ergens iets niet goed gedaan. Gister heb ik dan ook maar voor de zekerheid het recept van hier gebruikt en die waren alle 6 goed. Wel in het midden een beetje een bergje maar daar heb ik toen heel even een snijplank oplegd. Toen waren ze mooi recht.

Groetjes Janny

8 Laatst bewerkt door Elja (01-08-2008 19:23)

Ik heb gisteren cupcakes gebakken met de cupcakemix van de webshop (+ alle overige ingredi

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

hoi elja

misschien ligt het er toch aan ( ik weet het niet zeker) dat je geen onderplaat voor de cc gebruikt sinds ik hem gebruikt gaat het goed en laten ze niet los, ik heb hem gewoon van de H