1

Onderwerp: meerdere vraagjes van een beginner

hallo allemaal ik heb sinds kort mijn allereerst taart gemaakt! het was een suc6, maar nu heb ik nog wat vraagjes voor mijn volgende taart.

- icing, waar smaakt dat eigenlijk naar?
- kun je icing het beste kleuren met vloeistof, poeder of gel?
- en marsepein, waarmee kun je dat het beste kleuren?
- mijn taart was gevuld met banketbakkersroom, aardbeien jam en bekleed met marsepein. hij smaakte een klein beetje zoutig, klopt dit wel?
- ik ben nogal een oen met een spuitzak, dus tips aub!

ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden

groetjes van marleen

P.S. ik heb een boek gekocht van Joanna Farrow, heeft iemand hier ervaring met de recepten die erin staan (voor de basis taarten bedoel ik dan)

Groetjes van Marleen

2

Re: meerdere vraagjes van een beginner

Ja dat boek klopt voor geen meter. Tenminste niet de recepten van de biscuits. De maatverdelingen zijn niet goed. Heb er veel eieren enz mee verprutst. Je kan je beter aan de recepten houden hier op de site. Die kloppen en zijn overheerlijkst.

3

in chronologische volgorde:
- heel erg vies en muf (althans dat vind ik :+)
- gel
- gel
- :/ geen idee
- veel oefenen :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

lijkt me niet dat het zoutig moet smaken, als je ziet wat er doorheen gaat aan suiker... gewoon lekker de mix van de webshop kopen, die is lekker!
ik heb potjes kleurstof, gel zit er in geloof ik. daar kleur ik alles mee... ook het beslag kan ermee, of slagroom of of of...

5

voor het beslag geen idee, ik gebruik die van de webshop of die van de welkoop
voor de kleuren gebruik ik gel werkt voor beide goed

Als je trouwens zin hebt er is a.s. dinsdag een frobelavond bij mij thuis, dus je kan altijd aanschuiven en vragen stellen of wat uitproberen en ervaringen uitwisselen

6 Laatst bewerkt door marleen_1 (25-07-2008 11:51)

Marleen schreef:

Als je trouwens zin hebt er is a.s. dinsdag een frobelavond bij mij thuis, dus je kan altijd aanschuiven en vragen stellen of wat uitproberen en ervaringen uitwisselen

dat lijkt me heel leuk, maar ik ben nog maar 14 dus ik denk niet dat mijn ouders dat zo leuk gaan vinden (dat ik zomaar bij iemand thuis kom)

bovendien denk ik dat ik me dan niet zo prettig voel tussen al die oudere mensen

maar toch heel erg bedankt voor het aanbod

Groetjes van Marleen

hey marleen ik ben ook 14!
Heb jij je eerste taart al gemaakt?
Mijn eerste ga ik van het weekend proberen te maken!
Heb jij je taart bekleed met gekleurd marsepein?

8

ooohhh 'al die oudere mensen...'
zo oud ben ik niet hoor, met mijn 27! maar ja, als je 14 bent is alles boven de 20 oud.
nu voel ik me wel oud :(

en taarten maken is voor iedere leeftijd hoor! of je nou 14 of 84 bent. neem mams anders mee! kan ze gelijk kijken wat je allemaal doet.

9

chantal1980 schreef:

ooohhh 'al die oudere mensen...'
zo oud ben ik niet hoor, met mijn 27! maar ja, als je 14 bent is alles boven de 20 oud.
nu voel ik me wel oud :(

en taarten maken is voor iedere leeftijd hoor! of je nou 14 of 84 bent. neem mams anders mee! kan ze gelijk kijken wat je allemaal doet.

ik bedoelde niemand persoonlijk met die uitspraak!

mijn moeder deelt helaas niet mijn hobby, eigenlijk vind ze het niet leuk om zelf te doen alleen om op te eten ;) of om weg te geven

Groetjes van Marleen

10

lian-koekepan schreef:

hey marleen ik ben ook 14!
Heb jij je eerste taart al gemaakt?
Mijn eerste ga ik van het weekend proberen te maken!
Heb jij je taart bekleed met gekleurd marsepein?

ik heb mijn eerst taart gemaakt ja, hij staat bij de taartenparade, maar waar weet ik niet meer.....

en nog eens ja want ik vind marsepein zelf het lekkerst. ik heb het zelf gekleurd omdat ik een marmereffect wilde

Groetjes van Marleen

11

marleen_1 schreef:
Marleen schreef:

dat lijkt me heel leuk, maar ik ben nog maar 14 dus ik denk niet dat mijn ouders dat zo leuk gaan vinden (dat ik zomaar bij iemand thuis kom)

bovendien denk ik dat ik me dan niet zo prettig voel tussen al die oudere mensen

ik ben nog maar 13 en wou eigenlijk graag weten wat en waar je dat van welkoop kunt halen?

12

carlijn schreef:
marleen_1 schreef:
Marleen schreef:

ik ben nog maar 13 en wou eigenlijk graag weten wat en waar je dat van welkoop kunt halen?

hoe bedoel je? bedoel je een welkoop bij mij in de buurt of wat voor soort mix je het beste kan halen ofzo?

Groetjes van Marleen