1

Onderwerp: hoelang kan je MMF bewaren ??

Ik heb me gister gewaagd aan een taartje :D
Had t recept voor biscuit gebruikt , die was goed gelukt alleen kwam ie niet zo mooi uit de vorm :( , kreeg het bakpapier niet goed in de vorm dus alleen op de bodem gedaan hihi
had ook n hoop MMF gemaakt en heb daar nog n helehoop van over , ik heb het wel in de koelkast gelegd in een tupperware bakje maar vraag me af of ik dat nog kan gebruiken ? het is nu best wel hard , (denk door de kou) geworden

denk dat ik straks nog n nieuwe ga maken want hij was wel errug lekker
had mascarpone met aardbeien jam en gesmeerd met lemon jelly , mmmmmm

veel liefs Yvonne

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (20-07-2008 08:35)

Re: hoelang kan je MMF bewaren ??

Hoi,

Je moet mmf niet in de koelkast bewaren, maar in een goed afgesloten plastic zak met daarom heen nog een afgesloten zakje en dan in een droge donkere ruimte bewaren, bijv. een kast. Als je het weer gaat gebruiken is het een kwestie van even goed doorkneden.
Je kunt de fondant ongeveer 12 maanden goed houden (bij mij haalt het dat meestal niet!)

Succes!
Enne....krijgen we nog een foto te zien van je taartje?

3

Bedankt :)
mmm dus kan ik het nu niet meer gebruiken dan of misschien wel als ik het uit de koelkast haal \?

Foto van t taartje is helaas onmogelijk hihi mijn vriend zit in polen voor zijn werk en heeft de camera meegenomen , maar had ook n foto kunnen maken met mijn telefoon maar goed , ga straks toch nog een maken daar maak ik dan wel een foto van maar stel je er niet te veel van voor hoor hihi

veel liefs Yvonne

4

Yvonne, jawel hoor haal maar snel je mmf uit de koelkast. Ik draai de bal mmf of marsepein of fondant, maakt niet uit wat het is, altijd in een stuk huishoudfolie en dan stop ok deze bal of ballen in een luchtdichte plastic doos. De mmf die je gemaakt hebt blijft net zolang goed als de uiterste houdbaarheidsdatum die op de verpakking van de marsmallows stond.

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

5

Mocht je de mmf niet of bijna niet kunnen kneden,
dan kan je het even: 3-5 seconden ofzo in de magnetron doen,
let op: kan heet zijn vanbinnen!
eventueel nog een beetje poedersuiker erbij als het te plakkerig is!

Succes ermee!