1

Onderwerp: Folie ???

Hallo dames,

is het mogelijk om een biscuit af te dekken in de oven  met aluminiumfolie?
Want heb nu al een paar keer met een ronde vorm gehad dat de bovenkant op  175 graden heel bruin word en de binnenkant niet gaar is.Iemand tips?

Groetjes Carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

2

Re: Folie ???

Ik weet niet of het goed is om het af te dekken (dan houd je namelijk veel warmte tegen), maar wat ik altijd doe is de oven voorverwarmen op 140 graden en zodra het beslag erin gaat, de temperatuur verhogen naar 180 en 35 min bakken. Dan krijg je dus niet zo'n bruine korst en wordt de cake, bij mij in ieder geval, wel goed gaar.

Succes!

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

Toyce schreef:

Ik weet niet of het goed is om het af te dekken (dan houd je namelijk veel warmte tegen), maar wat ik altijd doe is de oven voorverwarmen op 140 graden en zodra het beslag erin gaat, de temperatuur verhogen naar 180 en 35 min bakken. Dan krijg je dus niet zo'n bruine korst en wordt de cake, bij mij in ieder geval, wel goed gaar.

Succes!

he maar dat is een handige!! Dan hoef je er verder ook niet op te letten of de 15 minuten om zijn en de temperatuur te verhogen enzo.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

tipseytaartje schreef:
Toyce schreef:

Succes!

he maar dat is een handige!! Dan hoef je er verder ook niet op te letten of de 15 minuten om zijn en de temperatuur te verhogen enzo.

Precies! Bij mijn oven kun je terwijl die aan het bakken is checken hoe hoog de temperatuur is op dat moment en ik heb ontdekt dat hij op deze manier geleidelijk genoeg naar de 180 stijgt om een mooi kapsel te krijgen :)

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

5

Volgens mij kan je heel goed met aluminiumfolie afdekken, heb ik ook een tijdje gedaan.
Wat ik nu doe: ik heb 2 bakplaten. De ene doe ik heel hog, net onder de warmtebron, en de ander gewoon iets onder het midden. Dan zet ik het bakblik op de onderste (wat dus in het midden is) en omdat -ie niet direct onder dat hitteding staat wordt ie minder bruin! :)

Mijn website: Presentaart

6

of misschien je rooster een treetje lager zetten?

7

heb je een hetelucht oven??
Ik heb een hetelucht oven en bak op 160 een hetelucht is altijd warmer en dan kun je de temp lager zetten.