1 Laatst bewerkt door chantal1980 (18-07-2008 20:51)

Onderwerp: wie helpt me met de high tea ingrediënten?

volgende week zaterdag heb ik een high tea met vriendinnen.
nu mag ik de bonbonnetjes en de gevulde cakejes gaan maken.
maar...
wat zal ik er allemaal indoen?
1- marsepeinbonbonnetjes ga ik maken, met een noot erop.
kan er ook dulce de leche in (gemaakt van blikje melk)? of is dat vies.
heb al een tijdje lopen zoeken, maar kom er niet echt uit.
gewoon een noot erin kan ook.. maar wat nog meer?

2- en de cakejes. ik ben van plan kleine cctjes te maken omdat we heeel veel gaan eten :D
maar die kunnen niet echt gevuld worden natuurlijk. dan maar een toef botercreme of slagroom erop.
ik heb zelf pralinesmaak en bosvruchtensmaak.
nog meer ideetjes wat ik erdoor kan doen? het moet alleen wel bij de supermarkt gekocht kunnen worden.

3- oja, ik lemon curd! kan dat ook door de botercreme, of slagroom, of is dat echt gewoon een soort jam om te vullen?

alles zonder alcohol aub, heb ik niet in huis, en 2 mogen het niet.

sorry voor het verhaal... :P :D

alvast bedankt!

2

Re: wie helpt me met de high tea ingrediënten?

ik heb trouwens net after eight, milky way en toblerone gekocht, voor het geval dat ik dat nodig mocht hebben.

3

Ik heb geen idee wat lekker smaakt in marsepeinen bonbons, maar de lemoncurd kun je zeker door de botercr

Je hart fluitsert, luister goed!

4

Lemon curd moet je dan even bij mij halen! Heb nog staan, maar het komt gewoon niet op :S
Kan je gelijk die mixer meenemen................. :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5 Laatst bewerkt door kristien (19-07-2008 13:12)

Deze muffins vond ik superlekker:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11131
Je kan ze doorsnijden en besmeren met mascarpone en bosbessenjam. Lekker!!!

Als je cakejes wil maken: je kan ook een lepeltje jam meebakken in elk cakeje, of gemarmerde cake-jes maken (chocolade)

6

Wat ik een paar maand geleden ook heb gemaakt:
kommetjes van bladerdeeg (bladerdeeg laten bakken in kommetjes-vorm bovenop een omgekeerd mini-glaasje) gevuld met banketbakkersroom (gespoten met spuitzak) en daarop rode vruchten/aardbeien

7

yvette, een vriend van mij heeft het al gekocht...
de rest van de tips ga ik onthouden!
bedankt!

en kun je jam echt meebakken?

8

ik las van Naara dat ze de cachets klein beetje vult, schep jam erop en dan weer mix erop en dan bakken......dus het moet lukken

Alles goed???? nee 3 fout

9

lune schreef:

ik las van Naara dat ze de cachets klein beetje vult, schep jam erop en dan weer mix erop en dan bakken......dus het moet lukken

Zo doe ik het ook. De jam zakt meestal wel wat, zodat alles onderaan komt te zitten, maar het is wel lekker!

10

oke, dat ga ik proberen!
zal het ook lekker zijn met lemon curd?

11

met lemon curd heb ik het nog nooit geprobeerd. Gewoon proberen en laat ons weten hoe het ging!

12

Ik heb deze week voor t eerst gevulde muffins gemaakt. Cupje voor 2/3de vullen met beslag, klein schepje kersen-vlaaivullig erop (zakt niet helemaal naar beneden) en met een spuitzakje de bovenkant een beetje bedekken dat het kersje niet 'bloot' ligt.  Ik heb de bovenkant gedecoreerd met verse plakjes aardbeien en blauwe besjes.  Ik vond ze heerlijk! (stuur wel even een fototje over de mail naar je) Jammer alleen dat mijn poging eens wat minder 'snoepigs' te trakteren op het kinderdagverblijf van mijn zoon niet helemaal was gelukt..."juf...ik lust die binnenkant niet..." :S
Groetje, Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

13

is goed nathasja!
vlaaivulling heb ik ook nog liggen, is lekker!
en die kinderen... lusten echt helemaal niks wat lekker is.
bij onze peuterspeelzaal mag je wel alles uitdelen. ik ga dus lekker dierencupcakejes maken denk ik. leuk!

14

Nog even over die lemoncurd: dat is heerlijk! :9
Gewoon cakebeslag (of muffininmix of wat je wil) in een cupcakevormpje (hoe heten die dingen :S ) en dan een kloddertje lemoncurd erop laten vallen. En gewoon bakken zolas je gewend bent

15

bedankt ingrid!