1

Onderwerp: Icecraft fondant

Laatst heb ik bij de webshop fondant van Icecraft besteld. Ik gebruikte hiervoor meestal Marshmellow fondant of Pettinice. Dat ging altijd vrij goed. Maar deze plakt aan alles vast, scheurt, brokkelt. Kortom, er is bijna niet mee te werken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of doe ik iets fout?

2

Re: Icecraft fondant

Goed, h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik vind het ook de slechtste fondant ever. Ik heb het gekneed en gekneed , voor een kleiner maatje gaat het nog maar vanaf 30 cm. Al de taarten die ik daarmee bekleed heb zagen er gewoon slecht uit.
Er zitten ook dikwijls harde stukjes in die je er moet uit vissen. Ik heb nu al veel merken geprobeerd maar de pettinice bakels in emmertjes blijf ik toch de beste vinden.

4

Kneden had ik al heel lang gedaan. Ik had paars en blauw gekleurd, dus dat moest goed doorgekneed worden. Maar het werd hoe langer hoe erger. Poedersuiker er doorgekneed. Zelfs een nacht laten rusten hielp niet. Ik heb nu het taartje uit de koelkast gehaald, maar hij plakt nog steeds heel erg. Zo erg dat er hele stukken fondant aan het mes blijven hangen :s. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad). Ik denk dat het voortaan weer gewoon pettinice wordt :).

5

Ik vind het ook waardeloos spul. En ook nog eens heel vies :(.
Maar ik zal eerlijk zijn: ik ben sowieso meer een marsepein-mens ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Nou bedankt voor de opbeurende woorden, ik moet er binnenkort mee gaan werken voor een allergietaartje  :lol:   :lol:   :lol:

7

oeps :+

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Ik heb er net voor het eerst een taart mee bekleed:

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Shiiiiiiiiiiiit zeg, haha ik heb hier net 5 kilo van besteld, net vanmorgen binnen.
Nou ja dan moet ik maar zien wat er van te maken valt

10

Mengen met marsepein, dan is het goed te doen...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Carin schreef:

helemaal mee eens!
ik had op t&t 2,5 kilo gekocht, maar heb er denk ik 2 kilo van weggegooid.

12

Okeeeeee. :S
Goed om te weten. Had bijna 2 pakken ivory-kleur besteld om het mezelf gemakkelijk te maken voor een taart met meerdere lagen, maar neig dan nu toch maar weer naar Regalice of Pettinice die ik dan beter zelf kan kleuren als ik deze verhalen zo lees.

13

een klein beetje tylose erdoor kan wonderen doen ! Lindy Smith heeft dit als tip meegegeven en het werkt.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

14

Ik vind de smaak wel goed maar ook een ramp om mee te werken.
Maar wss met goed mengen wel te doen! ;)

15

Marjolijn schreef:

Ik vind de smaak wel goed maar ook een ramp om mee te werken.
Maar wss met goed mengen wel te doen! ;)

Mee eens, vind het persoonlijk de enige lekkere fondant (los van MMF), maar minder om mee te werken. Alleen bekleden gaat nog wel, maar de rest....grrrrr. Heb overigens nog wel 5 kilo liggen :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

16

Dit is de enige fondant die ik tot nu toe gebruikt heb, dus ik ga zeker wel eens de andere proberen. Heb wel eens een andere geproeft en die vond ik toen echt niet lekker, vind de icecraft qua smaak juist wel lekker.
Gebruik nu vaak de MMF.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

17

chantal1980 schreef:
Carin schreef:

helemaal mee eens!
ik had op t&t 2,5 kilo gekocht, maar heb er denk ik 2 kilo van weggegooid.

Ik ben het er ook mee eens, ik heb het op een gegeven moment gemengt met marsepein, maar toen vond ik het nog vies, ik had het starterpakket gekacht met die verschillende kleuren en nu gebruik ik het puur als ik een heel klein beetje nodig heb, bv rood voor een mond of iets dergelijks....

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

18

Annemieke, ik denk dat jij het over RegalIce hebt, dat is wat anders dan Icecraft. Icecraft is er voor zover ik weet niet in verschillende kleurtjes :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag