1

Onderwerp: Alleen aardbeienmousse teveel van het goede?

Voor aankomend weekend wil ik een cake maken en die 2 lagen vullen met de veel geprezen aardbeienmousse. Is dit misschien teveel van het goede of kan dat prima, 2 lagen? Ben zelf niet zo'n aardbeienliefhebber dus kan ook niet een objectief oordeel hierover vellen.

Ik zat er aan te denken om de cake ook af te smeren met de mousse en dan verse aardbeien erop leggen, is dat mogelijk met deze mousse of glijd het er zo af? Of toch liever botercreme en dan de  cake helemaal afwerken met plakjes aardbeien?

Re: Alleen aardbeienmousse teveel van het goede?

ik heb vorige week een taart gemaakt met 2 lagen mousse en verse aardbeitjes op de mousse , en heb alleen positieve reacties gehad en een nieuwe opdracht :)

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

3

joycemvpepper schreef:

ik heb vorige week een taart gemaakt met 2 lagen mousse en verse aardbeitjes op de mousse , en heb alleen positieve reacties gehad en een nieuwe opdracht :)

Dan ga ik dat ook op die manier doen!! Bedankt voor je reactie ;)

Jij hebt 'm ook afgesmeerd met mousse en daar aardbeitjes erop? Of alleen de mousse als vulling en daar bovenop verse aardbeitjes?

Ik denk dat als ik 'm afsmeer met mousse en voordat ik 'm meeneem even in de vriezer zet er niet al teveel vreemds zal gebeuren... (hoop ik :))

4

Dat zou ik niet doen hoor! Vooral niet als je hem ook nog in de vriezer doet, dan gaat je marsepein/fondant zeker smelten.

Ik zou gewoon afsmeren met botercreme met eventueel een smaakje.

5

Nienke, ik had niet het idee dat Tam van plan was hem met marsepein/fondant te bekleden, en plakjes aardbeien op de mousse leggen kan volgens mij wel hoor!

6

Oh oke. Dat had ik niet door. :D