1

Onderwerp: kapsel mislukt

Gisterenavond een kapsel gebakken met de mix van de shop, en in een bakblik van 18 cm doorsnede. De bovenkant word heel snel bruin, dus maar een standje lager gezet. De bovenkant werd niet meer bruiner maar de binnekant was nog heel soppig na 30 minuten. Ikke dus op 125 graden door laten bakken, uiteindelijk heeft de taart 60 minuten in de oven gezeten. Eerst op 150 graden en daarna op 125. Hij was na het prikken gaar dacht ik. Vanmorgen pak ik me taart om hem te gaan vullen, en ik zie dat de bovenkant een beetje is ingezakt. Ik wil de taart doorsnijden en hij zakt zo verder in elkaar, de binnekant nog een beetje soppig.  Ik snap er niks van elke keer als ik de vorm van 18 cm gebruik mislukt het. Of hij is goedgaar de bovenkant aangebrand, of bovenkant goed en de binnekant nat en niet gaar. Ik heb maar een klein oventje ter grootte van een magnetron, net een half jaar oud, dus daar zal het vast niet aan liggen. Ik heb nu opnieuw een kapsel gemixt, en staat nu in de oven, ik begin nu op 125 graden, Wie heeft de gouden tip?

Re: kapsel mislukt

Waarom leg je er geen velletje alm.folie over als de bovenkant mooi van kleur is, dan word hij niet verder bruin. En de binnenkant wel

3

je mag niet stiekem even kijken hoor, in ieder geval het eerste half uur  niet. dan heb je ook kans dat ie inzakt.
heb je er misschien te veel beslag in gedaan? tweederde gevuld is goed. gaan andere bakvormen wel goed?

4

Is het een hetelucht oven? Wat ik altijd doe ik de temperatuur opvoeren, ik begin bij 150 graden, daarna 160 en dan 175, bij 18cm zou ik hem op elke temperatuur op 10 minuten zetten, dus totaal 30 minuten.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!