1

Onderwerp: taart bekleden

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje; Ik moet een taart maken voor vrijdag avond. Kan ik deze donderdag (avond?) al bekleden of moet het echt vrijdag? Het komt mij vrijdag toevallig niet zo goed uit.
Bedankt voor het antwoord!

groetjes,

Carola

2

Re: taart bekleden

Als de vullingen het houden moet de taart ook donderdag al wel bekleed kunnen worden. Marsepein of fondant houdt het langer uit dan de vulling!

3

Bedankt voor je reactie.
De vulling word "toetje van de maand" en chocolade botercreme. En zet ik hem na bekleden dan weer in de koelkast of in de kelder?

4

Ik zou hem in de koelkast zetten. Dan blijft hij wel goed. botercr

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Dank jullie wel voor de super snelle reactie! Kan ik morgen mooi gaan frobelen! (smile)

groetjes,

Carola

6

Ik doe het regelmatig de avond van te voren, zet hem in de koelkast zodat ik de volgende dag met decoreren kan beginnen. De beste ideeen komen me toegedroomd in mijn slaap nl... of ik maak de decoraties van tevoren zoals puzzelplaatje en bak/vul/bekleed en decoreer erna... Tis maar net hoeveel tijd ik nodig heb en beschikbaar heb... werk ook nog eens 32 upw naast een gezin... dus af en toe best lange avonden... ;)
Tot nu toe geen klachten!

Mmm das pas lekker!

7

Hmmmm..........dat decoreren kan niet ook donderdag? Ik had hem eigenlijk helemaal af willen hebben! Ik versier ook gewoon met fondant, en er moeten ook van die "snert"letters op! (smile) Daar neem ik liever donderdag avond de tijd voor.
Ik heb al wat geoefend maar volgens mij kun je het beter gelijk doen als de taart er naast staat, of zie ik dat verkeerd?

decoreren kan ook donderdag hoor! succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Dank je wel, ik ga zo lekker aan de gang!