1

Onderwerp: ik wilde ook eens een vierkante taart maken....

Vorige week heb ik bij de ikea een glazen schaaltje gekocht om eens een vierkant taartje mee te maken. Ik wilde de blanda vormen hebben (15 cm)maar deze waren niet op voorraad (wel de 20 cm vorm meegenomen) in heerlen vanwege een grote verbouwing/uitbreiding. Dus straks nog meer keuze hier...oei oei.
Het taartje is 12 x 12 en 8 cm hoog. Genoeg voor 4 stukken.
Gevuld met frambozenmousse en zwitsersroom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3GWITPE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-STZKNEET.jpg

De hoeken vond ik moeilijk dus vandaar de puntjes.
Het taartje is voor vanavond als ik met mijn twee buurvrouwen naar een andere buurvrouw ga die verhuisd is. Ieder een stukje..... een heeft suikerziekte en de anderen doen aan de lijn dus ik heb nog genoeg om te eten hahahaha..

Toedeloe

Ester

Re: ik wilde ook eens een vierkante taart maken....

hij is leuk geworden! Door die puntjes krijg je een soort tafelkleed effect lijkt het wel! :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

En een vierkante is het :Y

Nu nog proberen om die hoeken weg te werken ;)

Zal vast heerlijk smaken...jammie jammie...wat vervelend...je buuf aan de lijn...dan heb jij lekker twee stukken :lol:

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

ja ja en ik moet ook een beetje op de lijn letten hoor!!!

Wat een leukerd. ik vond het maar moeilijk hoor met de punten te werken.

6

Ik vind het wel sierlijk staan die punten, net of het gedrapeerd is.

grtz Elly

7

Een leuke taart! Volgende keer nog de hoeken wegwerken en dan is het helemaal perfect ;)

8

wel heel leuk gemaakt in eindhoven hadden ze wel de blanda kommetjes en heb  van het weekand dus ook gekoch en vandaag uit geprobeerd ging wel redlijk ze ging niet zo goeduit de kommetjes maar met een beetje hulp was het mij toch gelukt

9

Leuk!
De hoekjes zijn wel grappig zo, maar als je het strak wilt heb ik een tipje voor je.... Blijven oefenen!
Volgens mij is dit een link naar een filmpje over het bekleden van een vierkante taart: http://vimeo.com/298002

10

Hij is goed gelukt zeg, je roosjes zijn schattig geworden. Ik maak tegenwoordig niet anders meer dan vierkante taarten.
zo te zien ben je niet met de hoeken begonnen, als je dat doet gaat de rest bijna vanzelf. En blijven oefenen ;)

Ik weet nog dat ik een half jaar geleden met dezelfde fluthoeken aan het worstelen was en er zelfs tegenop zag....

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

11

Mooi!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

12

Wat leuk! En je roosjes zijn ook heel erg mooi! :Y

xxx

Mooi plaatje, en de vulling klik ook niet verkeerd.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

14

Esterke schreef:

De hoeken vond ik moeilijk dus vandaar de puntjes.
Het taartje is voor vanavond als ik met mijn twee buurvrouwen naar een andere buurvrouw ga die verhuisd is. Ieder een stukje..... een heeft suikerziekte en de anderen doen aan de lijn dus ik heb nog genoeg om te eten hahahaha..

Toedeloe

Ester

Hoi Ester,

Mooi! Ik heb pas ook een vierkante taart gemaakt maar had het geluk dat ik vooraf een filmpje op YouTube had gevonden (ik weet niet meer waar). De truc is eigenlijk hetzelfde als bij een ronde taart, alleen ga je nu met je handen eerst de hoeken doen. Heel rustig erlangs wrijven. Dan bovenop weer smoothen. En dan ga je vanaf de bovenkant de zijkanten doen. Alles heel rustig en veel met je handen.

Als je het op deze manier aanpakt, lukt het bekleden super en is het niet zo moeilijk meer.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

15

Ik vind het wel een leuk effect hebben die hoeken zo.. En dat strak afwerken van de hoeken komt vanzelf hoor. Hele leuke taart.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

16

die hoeken zijn zo ook wel leuk ja!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

17

Wat een leuk taartje!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl