1

Onderwerp: ouwelplaatjes trekken krom

hej allemaal ,
ik heb van de week koekjes gedecoreerd met ouwelplaatjes.
ik had er een randje icing onder gedaan en toen op het koekje geplakt. maar ze trokken helemaal op. vet balen :(
Nou heb ik nog ouwelplaatjes over en die wil ik graag op cupcakejes doen.
Maar heeft iemand misschien tips om dit te doen ??
want bij mij trekken ze steeds krom .

Groetjes miranda

2

Re: ouwelplaatjes trekken krom

Vastzetten met een heel dun laagje pipinggel, en dan meteen op de juiste plaats op het koekje plakken. En vervolgens de ouwel nog afsmeren met een dun laagje pipinggel (krijg je een mooi glanseffect). Succes.

3

thanks voor de reactie.
Ik had daar al wel van gehoord van die pipinggel maar ik dacht dat je daar net zo goed icing voor kon gebruiken .

Nou wil ik van het weekend de ouwel plaatjes op een cupcakeje zetten in een toefje slagroom.
Hier heb ik dan toch niet die pipinggel voor nodig ?

4

Nee, maar de kans met /smelten op slagroom van de ouwel is weer zeer groot. Schijnt toch te maken te hebben met het vochtgehalte. Ik heb me laten vertellen, dat dat niet gaat (zelf nooit geprobeerd). Botercreme schijnt wel te gaan.

5

Plaatje er pas vlak voor het opdienen insteken, dan gaat het wel even goed hoor...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

tijdje terug heb ik ook ouwel plaatjes gebruikt en die zette ik echt seconden ervoor erop (in botercreme niet in slagroom). ze waren snel zacht en iets gebold, maar voor op de cupcakes gaf dat niets vond ik.
voor een gewone taart gebruik ik wel een stansjes van snoeppapier en die leg ik meestal zo op het marsepein en dan blijven ze goed. meestal toch wel een tijdje van te voren. maar dat heeft misschien met de grootte van de plaatjes te maken ook.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.