1

Onderwerp: ronde bol bekleden

Ik wil graag een volledige balvorm (zoiets als een wereldbol maar dat wordt het dus niet ;) ) bekleden met marsepein maar ...... lukt dit wel??? Ik denk dat ik verschrikkelijk veel plooien ga krijgen ...hij gaat ook niet zo heel groot worden,ik denk zo'n 15 cm doorsnee. Als ik op voorhand weet dat dit niet haalbaar is dan begin ik er gewoon niet aan :lol:
Dus heeft iemand hier ervaring mee of tips????

2

Re: ronde bol bekleden

Ja nou, even denken. Debbie Brown deed dat met de Meneertje en Mevrouwtjes wel leuk. Ze bekleedde de bol, dat je aan 1 kant alles overhoudt, dat snij je weg en de naad die je dan overhoudt kan je met water en je vingers wegwerken.
Dat moet wel lukken, heel voorzichtig, veel geduld, rustig aan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

ik vind bolletjes juist makkelijker als vierkant. er komen minder snel plooien in. als je maar een grote lap uitrolt. dan kun je hem er heel losjes overheen leggen.
dan vanaf bovenaf langzaam er tegen aan gaan drukken, en telkens de onderkant strak houden.
het lukt je wel hoor! succes!

4

Ik heb een voetbal en een Pokebal helemaal rond bekleed, maar niet uit 1 stuk, dus aan mij heb je niks....
De voetbal vlakje voor vlakje, de Pokebal ene helft rood andere helft wit...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ja hoor! Werkt heel gemakkelijk vooral met marsepein. Je begint bovenaan en strijkt de marsepein langzaam naar beneden.  Eigenlijk net als dat je een halve bol doet.
Ik heb al verschillende bollen bekleed waaronder twee sneeuwpoppen (twee bollen opelkaar voor elke sneeuwpop)

groetjes Francisca

6

Ik heb nog nooit een hele bol bekleed, dus aan mij heb je eigenlijk niets (maar ik weet wel altijd overal wat over te zeggen :lol:) maar ik denk dat je dit sowieso niet met fondant moet proberen :s. Met marsepein lijkt het me wel uitvoerbaar.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Nu ga ik dus weer even lekker tegen Carin in :P Wanneer niet h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Tja dames bedankt voor die 'hulp' h

9 Laatst bewerkt door Carin (06-07-2008 20:13)

Pooh schreef:

Nu ga ik dus weer even lekker tegen Carin in :P Wanneer niet h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10 Laatst bewerkt door karine (06-07-2008 20:50)

Carin schreef:

Grappig is dat

Maarre... als je marsepein lief aankijkt dan scheurt het niet, en fondant rekt inderdaad alle kanten op , daar kan ik dus niet mee overweg. Marsepein doet gewoon wat ik wil

Juist dus :thumb:

11

En daarom doe ik dus haf om half, scheurt niet en heeft net de juiste hoeveelheid rek ;)

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

12

Maar als ik ze meng krijg ik altijd van die tikkels erin. Weet je hoe dat komt?

Berichten [ 12 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ronde bol bekleden