Re: Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!
Oh wat een drama 
Ik zag je andere taartje net, maar had niet door wat daarmee was 
Stiekem vind ik de 2de ook een beetje mooier 
xxx
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Oh wat een drama 
Ik zag je andere taartje net, maar had niet door wat daarmee was 
Stiekem vind ik de 2de ook een beetje mooier 
xxx
Ooooh, wat een RAMP!!!!!
En wat een stress!!!!
Maar wat heb je 't goed opgelost zeg! Mens, wat een race tegen de klok, ik had niet graag in je schoenen gestaan. (heb zelf een eerste bruidstaart-opdracht staan voor 8 augustus, dit is een leuke toevoeging voor aan 't lijstje van m'n nachtmerrie-scenario's...
)
Ben ook wel verbaasd te horen dat de taarten in de koeling moeten. Ik heb ook begrepen dat je taarten best een tijdje buiten de koelkast kan bewaren. Een paar dagen zelfs... Maar goed, 30 graden is w.s. weer een beetje teveel van het goede.
Heb weleens gelezen dat iemand er gewoon een "fan" op zetten. Dat houdt w.s. het vocht ook een beetje weg.
En verder gebruik ik voor m'n botercreme: boter, suikerbakkerspoeder en een smaakje. Werkt als een tierelier. M'n zoon maakte het laatst met mix en dat werd idd een grote smurrie.
O ja, enne ik vind je tweede eigenlijk ook wel mooier. Wat subtieler.
oh meid wat een drama........maar je 2e taartje is mooier dan de 1ste (persoonlijke meningn natuurlijk)
Ik smeer altijd af met webmix (blijft gewoon lekkerder en minder "zanderig"vind ik , en ik zet ook altijd alles in de koelkast (standje 1) en heb nooit last avan zwetende taarten.
nou ja........leermomentje dus 
nou ja........leermomentje dus
Inderdaad, maar ik ben wel heel blij dat 't bruidspaar hier niets van mee heeft gekregen! 
Jeetje wat een toestand zeg! Erg knap van je dat je i zo'n korte tijd nog een prachtige taart hebt weten te maken, chapeau!!!!
Ik denk dat de verklaring van het smelten duidelijk is; niet de botercreme maar Baileys is de schuldige! In Baileys zit room!
Kriebels....wat een stresss....ik ging je laatste paar regels zelfs in sneltreinvaart mee lezen...
Maar je hebt er wel weer een plaatje neer gezet zeg!! Prachtige bruidstaart 
Tjeetje wat een drama! Ik zou keihard gaan huilen, maar jij hebt het hoofd koel weten te houden en een super 2de taart weten te produceren. Hij is prachtig geworden. Petje af hoor! 
Maar het uiteindelijk resultaat mag er zijn,heel goed gedaan,top.
Wat een stress zeg!! Knap dat je het in zo'n korte tijd nog voor elkaar hebt gekregen!! Mooie taart geworden!!
Jeetje wat erg. Kan me voorstellen dat je echt 10 jaar ouder wordt op zo'n dag 
Ik vind overigens je 2e versie heel erg mooi!
Wat Lara M. bedoeld met stevige botercreme is gewoon wat Riteke ook zegt: 1 deel (bijv. 250 gram) poedersuiker en 1 deel (250 gr) boter en dan heel lang mixen. Ik doe er altijd wat zout, citroenzuur en vanille-aroma bij (dan smaakt het wat beter).
Ik heb ook weleens smeltende taarten gehad, nooit zo erg als jij, maar wel dat de onderkant van de marsepein/fondant helemaal nattig was en duidelijk begonnen met smelten. Fondant smelt (veel) sneller dan marsepein is mijn ervaring.
De mix gebruik ik daarom niet meer, buiten dat ik het een ramp vind met dit (warme) weer want je krijgt het echt niet mooi strak, ik in ieder geval niet. Met die stevige botercreme krijg ik het wel strak, wat voor weer het ook is (oh oh, nu niet het lot gaan tarten
)...
Dit gebeurt je vast nooit meer...
En enorm goed opgelost hoor! echt knap zo'n haastklus! 
Jeetje zeg, wat zal jij geschrokken zijn, de tranen zouden mij over de wangen lopen heb zelfs nu nog met je te doen. Maar echt waar super knap opgelost, en zet mij aan het denken, voorraad: cake, vlinders en bloemen
Succes met al je andere taarten
Jolanda
Wij gebruiken ook altijd DE mix van de webshop...ook om af te smeren.....pfff anders blijf je maken 
Maar de taarten in de koeling bewaren is geen verkeerde tip hoor!!!
Wij bewaren ook altijd alle taarten in de koeling....dat is soms wel een puzzelen...zeker als je er meerdere heb en ook nog eens hoge zoals een barbie of zoals jij deze bruidstaart...
Is de nieuwe versie wel goed gebleven? Ik bedoel is die ook niet gaan lekken? Heb je daar iets anders mee gedaan qua vulling ? Anders lijkt me dat ook deze uiteindelijk had moeten gaan lekken als je alles exact hetzelfde had gedaan?
Als dat niet het geval is ligt het dus niet aan je vulling en niet aan je mix!
Waarschijnlijk dan toch het warme weer 
Oww wat een elende. Maar je heb het opgelost en wat is die mooiiiiiii. Vind je laatste ook mooier.
Wat een drama als dat gebeurd.
Wat knap van je dat je dat zo snel gedaan hebt hij is heel mooi geworden
aaaa meid, wat een bak ellende. Maar gelukkig heb je het helemaal weer goed gemaakt!
Ik vindt deze persoonlijk wat mooier, komt misschien omdat de onderste laag niet zwart is geworden maar wit.
Jeetje wat een nachtmerrie zeg, maar petje af hoor je hebt het mooi opgelost en om eerlijk te zijn vindt ik deze mooier dan die andere.
wat ene drama ik heb er geen woorde voor 2 versie is heel mooi en zeker in dei tijd dat je hem hebt gemaakt knap hoor ik weet niet hoe ik dat opgelost had denk dat ik naar de bakker gegaan was voor kapseltjes hoor ik kan niet anders zeggen dat je op en \top goed bent in je vak als taarte bakster dikke pluim hoor
Jeetje wat een verhaal zeg! Maar wat ontzettend knap dat je zomaar nog een nieuwe hebt kunnen maken. en wat voor een! Hij is erg mooi geworden..petje af hoor!!!! 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!