Onderwerp: Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!
Echt ongelofelijk, m'n black & white bruidstaartje leek wel een ijsje! Vannacht zag ik al een druppel fondant, maar die kon ik nog enigszins wegwerken. Vanochtend ging ik met angst en beven naar beneden en zag ik weer een druppel. Het liefst had ik terplekke een nieuwe gemaakt .... maar helaas: ik moest werken en hoe makkelijk ze ook zijn, vandaag had ik afspraken staan en kon ik dus echt niet vrij! Dus op hoop van zegen naar m'n werk. Ik moest die dag tot 3 uur werken, naar huis sjesen en vervolgens tussen half 4 en 4 gelijk de taart wegbrengen. Rond 12-en zat 't me toch niet lekker en dus heb ik m'n moeke maar gebeld met het verzoek of ze toch even bij de taart kon gaan kijken. Rond 1 uur belde ze terug: tja wat moest ze d'r van zeggen. Oeps, dat was niet 'n 'meid, 't kan best hoor!'. Dus nog even duidelijk gevraagd 'wat zou u doen, leveren of overmaken'. Tja dan toch maar overmaken. Dus alsnog vrij gevraagd, richting auto gesneld en om kwart over 1 was ik daar dan eindelijk. En ..... ze had niet overdreven ..... 't was echt een drama!! Niet te geloven zeg, d'r lag gewoon 'n plasje onder!
Dus in de versnelling. Jammer genoeg had ik geen kapsels meer in de vriezer .... dus helemaal opnieuw begonnen. Man wat een race tegen de klok!!! Mixen, kapsels de oven in, marsepein kleuren ('t zwart was uiteraard net op). Uiteraard brak de strik die ik dacht te kunnen recyclen ook nog .... dus 't ontwerp moest ook anders. Gelukkig had ik nog wat vlinders op voorraad en de rolroosjes kon ik ook nog hergebruiken! Uiteindelijk is 't gelukt .... om kwart voor 4 was de nieuwe versie klaar en deze stond dus om 4 uur op locatie. Pfffffffffffffff !!!!!!!!
Volgens m'n man zou 't trouwens best eens aan de kleur zwart kunnen liggen. Dit omdat dat natuurlijk fors warmte vast houdt. Ik zelf gooi 't op de vochtigheid. 't was nl. eigenlijk helemaal niet extreem warm in de keuken.
Hebben jullie hier ook ervaring mee ...... en hoe kan ik dit in vredesnaam voortaan voorkomen? Nu had ik nl. nog de mazzel dat 't een klein bruidstaartje betrof, maar ik moet er toch niet aan denken dat dit gebeurt met een groot exemplaar!
Overigens is de foto niet zo heel goed, maar ja .... ik had natuurlijk best 'n beetje haast! 

www.jacstaartjes.nl

) 
) 
... morgen zullen we het weten. Ik heb nu 2 taarten staan namelijk. IN de koelkast, natuurlijk, maar morgenochtend moeten ze er wel uit
, nu wel iets minder maar nog altijd 25.8