1

Onderwerp: Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!

Echt ongelofelijk, m'n black & white bruidstaartje leek wel een ijsje! Vannacht zag ik al een druppel fondant, maar die kon ik nog enigszins wegwerken. Vanochtend ging ik met angst en beven naar beneden en zag ik weer een druppel. Het liefst had ik terplekke een nieuwe gemaakt .... maar helaas: ik moest werken en hoe makkelijk ze ook zijn, vandaag had ik afspraken staan en kon ik dus echt niet vrij! Dus op hoop van zegen naar m'n werk. Ik moest die dag tot 3 uur werken, naar huis sjesen en vervolgens tussen half 4 en 4 gelijk de taart wegbrengen. Rond 12-en zat 't me toch niet lekker en dus heb ik m'n moeke maar gebeld met het verzoek of ze toch even bij de taart kon gaan kijken. Rond 1 uur belde ze terug: tja wat moest ze d'r van zeggen. Oeps, dat was niet 'n 'meid, 't kan best hoor!'. Dus nog even duidelijk gevraagd 'wat zou u doen, leveren of overmaken'. Tja dan toch maar overmaken. Dus alsnog vrij gevraagd, richting auto gesneld en om kwart over 1 was ik daar dan eindelijk. En ..... ze had niet overdreven ..... 't was echt een drama!! Niet te geloven zeg, d'r lag gewoon 'n plasje onder!
Dus in de versnelling. Jammer genoeg had ik geen kapsels meer in de vriezer .... dus helemaal opnieuw begonnen. Man wat een race tegen de klok!!! Mixen, kapsels de oven in, marsepein kleuren ('t zwart was uiteraard net op). Uiteraard brak de strik die ik dacht te kunnen recyclen ook nog .... dus 't ontwerp moest ook anders. Gelukkig had ik nog wat vlinders op voorraad en de rolroosjes kon ik ook nog hergebruiken! Uiteindelijk is 't gelukt .... om kwart voor 4 was de nieuwe versie klaar en deze stond dus om 4 uur op locatie. Pfffffffffffffff !!!!!!!!

Volgens m'n man zou 't trouwens best eens aan de kleur zwart kunnen liggen. Dit omdat dat natuurlijk fors warmte vast houdt. Ik zelf gooi 't op de vochtigheid. 't was nl. eigenlijk helemaal niet extreem warm in de keuken.
Hebben jullie hier ook ervaring mee ...... en hoe kan ik dit in vredesnaam voortaan voorkomen? Nu had ik nl. nog de mazzel dat 't een klein bruidstaartje betrof, maar ik moet er toch niet aan denken dat dit gebeurt met een groot exemplaar!

Overigens is de foto niet zo heel goed, maar ja .... ik had natuurlijk best 'n beetje haast! ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TEXXODI.jpg

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

2

Re: Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!

Meid wat een ellende!!
Maar, ik vind deze versie mooier!!!!
Ben wel een benieuwd hoe de gesmolten taart eruit zag, heb je daar toevallig nog een foto van gemaakt?
Gelukkig dat je het net op tijd klaar had allemaal!!

Wat een afschuwelijk drama zeg...!!! Echt fijn dat het, ondanks je race tegen de klok toch nog gelukt is om een heel mooi taartje af te leveren!!!

4

Maaikelove schreef:

Maar, ik vind deze versie mooier!!!!

Dat vond m'n moeder ook al! Ik vind ze eigenlijk gewoon totaal anders. De laatste versie is wel wat fijner. Wel vind ik hierbij 't maatverschil tussen de 2 lagen mooier.

Maaikelove schreef:

Ben wel een benieuwd hoe de gesmolten taart eruit zag, heb je daar toevallig nog een foto van gemaakt?

Yep, helaas wel .... want eigenlijk verdient deze natuurlijk geen plek in de parade! :nooo :nooo :nooo

Hier nog met strik en met glimmende plekken van 't weggedepte vocht. Je ziet hier overigens wel al dat tie behoorlijk aan 't inzakken is.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W4XDDWEA.jpg

En hier zonder strik. Even later bleek aan de achterkant van de taart ook nog 'n zwart plasje te liggen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CBRGB8W.jpg

www.jacstaartjes.nl

5

Jeeeeemig, wat een ellende...

Zou het de botercreme geweest kunnen zijn ? Welke/wat gebruik je daarvoor?
Een te natte vulling misschien? Wat zit/zat erin?

Ik vind 'm wel erg mooi geworden, helemaal van marsepein? Ook zo mooi wit gekregen!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6

Jeetje mina, je moeder heeft echt niet overdreven! Wel is je tweede taart super gelukt! In een mega-tempo nog wel, echt heel knap!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

ondanks alle tijdnood en stress is je tweede taart echt wel fantastisch.....!!!!!

echt helemaal mooi. Maar dit soort dagen moet je net teveel hebben....niet echt goed voor je gezondheid! fijn dat moeders in de buurt woont!!!

Groet Corinne

8

Koenie schreef:

Zou het de botercreme geweest kunnen zijn ? Welke/wat gebruik je daarvoor? Een te natte vulling misschien? Wat zit/zat erin?

Ik vind 'm wel erg mooi geworden, helemaal van marsepein? Ook zo mooi wit gekregen!

De botercreme was de mix van de webshop, maar dan aangemaakt met baileys i.p.v water. Deze was nog 'ns gemengd met verkruimelde bokkepootjes .... dus zeker niet te dun. Verder kersenvlaaivulling, maar wel met een dijkje.
Overigens heb ik de gesmolten versie inmiddels doorgesneden en daar zie ik verder ook niets bijzonders. Qua smaak is er trouwens ook niks mis met dit exemplaar! :lol: :lol: :lol:

Trouwens .... nu bedenk ik me net dat ik de onderste laag deels heb afgesmeerd met Baileys botercreme. Misschien dat 't dan toch een reactie met alcohol geeft?

www.jacstaartjes.nl

9

En deze is ook errug mooi!! :Y :Y
Met die warme weer gebruik ik dus niet voor het afsmeren de botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Tjonge, zo ziet dat er uit een gesmolten taart! Bedankt voor de foto.
Ik vind het echt knap dat je in zo'n korte tijd zo'n prachtige taart hebt gemaakt!!

11

Wat een stress moet dat geweest zijn maar eerlijk gezegd vind ik de tweede taart mooier dan de eerste dus ben je dan toch beloond voor de moeite!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

12

Zo zie je maar dat in stress de taart nog mooier is geworden.
Vind ook de vlindertjes heel lief.

Groetjes Margreet

13

Jakkes, wat een draaamaaaa! Dat ziet er dus echt verschrikkelijk uit, een gesmolten taart (sorry :o)
Erg knap van je dat je in zo'n korte tijd zo'n mooie nieuwe taart gemaakt hebt! Wat een mazzel ook dat je toch vrij kon krijgen.

En als ik eerlijk ben vind ik de tweede ook mooier dan de eerste, toch meer bruidstaart met meer wit. En je vlinders vind ik chique, zo met dat zwarte randje.

Al met al: topprestatie en toptaart! :thumb:

Groetjes, Marielle

14

Lara M. schreef:

Met die warme weer gebruik ik dus niet voor het afsmeren de botercr

www.jacstaartjes.nl

15

Dit is me ook al een paar keer overkomen :nooo

Maar stiekem vind ik deze mooier ;)

16

Ojee, wat een drama. Ik zet de taarten altijd gewoon in de koelkast, dan blijven ze lekker stevig! Goed gedaan hoor, je race tegen de klok!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

17

Echt super hoor dat je in dat tempo een tweede eveneens zo'n mooie taart neerzet.
Ongelofelijk gewoon.

18

Meid wat een drama! Je hebt het uiteindelijk wel fantastisch opgelost. Ik vind de 2 versie nog mooier dan de 1e!

Maarrrrr... had me even gebeld!!!!!!!!! Ik woon zo dichtbij! Wellicht had ik je nog ergens mee kunnen helpen. Kapseltje bakken bijvoorbeeld. En toevallig heb ik ruim een kilo zwarte marsepein z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

19 Laatst bewerkt door riteke (04-07-2008 20:18)

glashill schreef:

Die superstevige mix moet ik dan ook maar 'ns gaan invoeren. Nogmaals een drama is niet zo goed voor m'n hart vrees ik. Heb je ook een recept voor de warmweer BC?
Overigens had ik de botercreme voor 't spuiten van de dijkjes wel in de koelkast gezet, maar helaas was dat blijkbaar niet voldoende. In 't vervolg dus de rest ook maar met koudere creme afsmeren?
Of bedoelde je de hele taart in de koelkast? Dat doe ik eigenlijk ook niet zo vaak i.v.m. 't zweten.

Hoi, dat heb je goed opgelost maar wat een stress...
Wij gebruiken de luxe botercreme alleen voor het vullen (ik heb  ook altijd begrepen dat hij alleen hiervoor bedoeld is... maar ja wie ben ik...)
Voor het afstrijken gebruiken wij altijd de "gewone" botercreme (staat wel bij de recepten op deze site) dat werkt fijn en is eenvoudig te maken (en in te vriezen :D)
Ik verbaas me er wel over dat je je taarten niet in de koeling zet.
Wij zetten onze taarten (ja hele taarten) en ingredienten altijd in de koeling dat is vooral met dit weer toch ook wel een vereiste (ivm met de houdbaarheid van je produkt) en wel zo hygienisch.
Dat zweten is iets wat je  niet kunt tegenhouden door de taart niet in de koeling te zetten. Je hebt altijd te maken met temperatuurverschillen vooral zomers. :(
Het ligt in ieder geval niet aan de kleur van je taart. :D :D
ik denk  eerder aan je vulling. (te nat? te veel? niet voldoende afgestreken? )

Maar goed zoals eerder gezegd super opgelost hoor !! :thumb:
Ik hoop dat het je (en niemand) nooit meer overkomt !!

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

20

Met dit weer moeten ook taarten met creme in de koelkast hoor. "buiten de koelkast houdbare" vullingen bestaan eigenlijk niet, want ook roomboter bederft.
En dat het (nog) niet bedorven is wil niet zeggen dat het er lekkerder op wordt.

Ikzelf zet alle taarten altijd in de koeling. Ongeacht de vulling, ongeacht het jaargetijde. Alleen in de winter zet ik weleens een taart gewoon koel weg, als min koelkast vol is.

Groetjes, Carin

21

Jeetje meid...

Wat een drama.

Ik smeer de taarten NOOIT af met de mix van de de shop, die gebruik ik puur als vulling en om af te smeren : roomboter + poedersuiker en smaakstofje, veel steviger.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

22

Carin schreef:

Met dit weer moeten ook taarten met creme in de koelkast hoor. "buiten de koelkast houdbare" vullingen bestaan eigenlijk niet, want ook roomboter bederft.
En dat het (nog) niet bedorven is wil niet zeggen dat het er lekkerder op wordt.

Ikzelf zet alle taarten altijd in de koeling. Ongeacht de vulling, ongeacht het jaargetijde. Alleen in de winter zet ik weleens een taart gewoon koel weg, als min koelkast vol is.

Hmmmmm, bij de workshop die ik destijds heb gevolgd en waar ik dus de basisprincipes heb geleerd, is juist expleciet benadrukt dat taarten met vullingen op basis van botercreme 5 dagen buiten de koelkast houdbaar zijn. Maar ik ken dat spreekwoord van die ezel ..... dat gaat me dus geen 2e keer gebeuren! Nu dus alleen nog op zoek naar een extra koelkast ;)

En ik heb me dus geen tel gerealiseerd dat hulp zo dichtbij was. Dank je voor 't aanbod. Ik hoop 't zeker nooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttt meer mee te maken, maar mocht zich toch nog 'ns iets voordoen, dan zal ik zeker aan je denken!

www.jacstaartjes.nl

23

riteke schreef:

Wij gebruiken de luxe botercreme alleen voor het vullen (ik heb  ook altijd begrepen dat hij alleen hiervoor bedoeld is... maar ja wie ben ik...) Voor het afstrijken gebruiken wij altijd de "gewone" botercreme (staat wel bij de recepten op deze site) dat werkt fijn en is eenvoudig te maken

Vanaf nu ga ik dat dus ook doen!

riteke schreef:

Het ligt in ieder geval niet aan de kleur van je taart. :D :D
ik denk  eerder aan je vulling. (te nat? te veel? niet voldoende afgestreken?

Ha, ha .... tja die denkwijze van mannen kan ik toch niet altijd volgen, maar ach 't is natuurlijk wel fijn dat ze 't proberen! En aan die vulling heeft 't echt niet gelegen ... ik heb de taart net helemaal ontleed en de vulling ziet er juist nog heel netjes uit. Dus ik hou 't maar op de verkeerde botercreme in combinatie met het niet gebruiken van de koelkast!

www.jacstaartjes.nl

24

Oh man wat een drama! En wat ontzettend knap dat je hem toch nog overnieuw hebt kunnen maken!! En ook ik vind de nieuwe versie mooier trouwens. maar dat doet natuurlijk niets af aan het vedriet als je ziet wat er met je eerste taart gebeurt.
En je hebt gelijk hoor! overal zie je staan niet in de koelkast zetten want dan gaat het mis! Ik blijf het ook lastig vinden. Ikzelf doe het eigenlijk wel altijd, mede omdat hij dan stijver wordt en dus minder inzakt.

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

25

manika schreef:

Ik smeer de taarten NOOIT af met de mix van de de shop, die gebruik ik puur als vulling en om af te smeren : roomboter + poedersuiker en smaakstofje, veel steviger.

Ik smeer taarten ALTIJD af met botercreme met de mix!!! Ik ben namleijk te lui om 2 verschillende cremes te gebruiken :o, en bovendien is dat helemaal niet nodig!
Ook spuit ik nooit dijkjes!!!!!! Zelfs niet met de meest vochtige vullingen, hoewel er een aantal vullingen zijn die ik  NOOIT gebruik, en jullie misschien wel, maar ik gebruik bv weleens gele room (hoewel liever niet)

Ik ben trouwens benieuwd met dit warme weer. Benieuwd of ik afgestraft zal worden :s... morgen zullen we het weten. Ik heb nu 2 taarten staan namelijk. IN de koelkast, natuurlijk, maar morgenochtend moeten ze er wel uit :D.
Beiden zijn afgesmeerd met botercreme van de mix...
Bij ons in de keuken was het vandeweek 31.2 graden :|, nu wel iets minder maar nog altijd 25.8 :s

Groetjes, Carin

Berichten [ 1 tot 25 van 45 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Bruidstaart gesmolten: HELP !!!!!