Onderwerp: Black & White bruidstaart(je)
Een tijdje terug heb ik voor 'n vrijgezellenfeest een taart gemaakt die erg in de smaak is gevallen. Op zich waren de lekkernijen voor het bruidsfeest al geregeld, maar van 't weekend kwam de moeder van de bruid, die dus ook op 't vrijgezellenfeest was, naar me toe of ik toch niet iets kon maken voor het bruidspaar zelf. Iets van 2 kleine gebakjes of zo.
Ik dacht zelf gelijk aan een ministapeltje. Dit temeer vanwege de traditie om de top van de bruidstaart in te vriezen en aan te snijden bij de geboorte van de 1e spruit of bij het 1e huwelijksjubileum. De moeder van de bruid had hier nog nooit van gehoord, maar vond dit zo leuk dat 't uiteindelijk een stapeltje moest worden. Op de kleur na waren er verder geen wensen.
Ik lees de hele week trouwens al commentaar op 't waardeloze taartweer. Tot op heden had ik hier nog geen last mee gehad, maar vandaag zat 't me niet mee. Het fondant scheurde tot 2 keer toe .... jammer genoeg toen 't al op de taart zat ..... dus toch maar een laagje erover. Daardoor is de taart uiteindelijk niet zo strak geworden als ik zou willen, maar nog een laag zou pas echt een aanslag worden op die kiezen

Gevuld met bokkepootjes/baileyscreme en kersenvlaaivulling.
Overigens nog even een vraagje over de botercreme op basis van alcohol zoals bijv. champagne- of baileyscreme. Smeren jullie hier de taart ook altijd mee af? Tot op heden heb ik dat nl. nog niet gedaan omdat ik niet weet wat de alcohol in combinatie met het marsepein doet, maar eigenlijk vind ik 't zo 'n beetje onhandig. En een beetje extra baileyscreme is natuurlijk alleen maar errug lekker! 

www.jacstaartjes.nl