Onderwerp: Yurt
Mijn collegaatje had een special verzoek: ze wilde een taart in de vorm van een Yurt (nomadentent). Eind juni ging ze nl. samen met haar vriend een echte Yurt opzetten op hun terrein, en wilde dit vieren met het speciale taartje. Ze wilde hem zelf maken. Dus: dagje knutselen voor haar, terwijl ik aanwijzingen gaf en hielp met de voorbereidingen. Ik mocht dit keer het koksmaatje zijn
Dit is het resultaat. "Volgend jaar maak ik er weer eentje!", zei mijn collegaatje enthousiast.
Misschien wordt ze zelf wel taartenbakster dan!
Vullingen: bokkenpootjes/slagroom, ganache, abrikozenjam in rum gekookt, aardbeien/slagroom. Afgesmeerd met webshop botercreme met heel veel hot chocolate poeder. Aan de buitenkant: truffels voor de keien, en rode snoepdraden voor de zijtouwen.

En dit is de Yurt in het echt. We hadden ook de oranje stokken, die zijn op het laatste moment aan de taart bevestigd (helaas geen foto).

http://www.mijnalbum.nl/Album=MAB6RJKV
. Maar je taart is gaaf, lijkt er echt goed op! Toen ik je tekst nog niet gelezen ad dacht ik even: "liggen daar nou gehaktballetjes?" Maar truffels is waarschijnlijk lekkerder bij taart jah