1

Onderwerp: Nigella Lawson cupcakes

Ik heb deze gemaakt. Maar onderin zat een luchtbel. Hebben jullie enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Ze waren wel hee lekker trouwens.
Laura

2

Re: Nigella Lawson cupcakes

Ja, daar zijn meer problemen mee. Het wil nog wel eens helpen om ze met een spuitzak te vullen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Hoi Pooh, Wat moet ik met een spuitzak vullen de cups? Of de cakjes zelf. De luchtbel zit in de cup cake zelf onderaan.

4

Ik spuit ze zelf ook altijd met een spuitzak. Gewoon de zak zonder kopstukje vullen met beslag, en dan net als bij icing, eerst naar beneden schuiven, totdat het er een beetje uitkomt, en dan het beslag in de cups spuiten. De cupcakes vullen doe ik ook met een spuitzak, maar daar had je het volgens mij niet over, toch?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Ik doe altijd met een lepel een kwak beslag in elke cup. Heb nog nooit een luchtbel gehad. Doe er wel een schepje jam tussen, maar denk niet dat dat nou het verschil maakt.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Iemand nog een gouden tip over loslatende zijkanten??? Tegen dat probleem loop ik de laatste tijd aan. Staat errug lelijk.

Hoi,

Ik gebruik altijd een ijslepel om de vormpjes te vullen, dat werkt perfect!
Voorzichtig een beetje glad strijken, en dan krijg je prima cakejes.

Ik gebruik ook altijd een ijslepel en heb nog nooit luchtbellen gehad.

Groetjes Miranda

9 Laatst bewerkt door MarielleM1978 (11-07-2008 12:17)

Wat bedoel je eigenlijk met een luchtbel?
Ergens in het midden van het cakeje een hol gedeelte of een holle ruimte tussen het cakeje en het papiertje?

Dat laatste heb ik namelijk ook wel eens en geen flauw idee waar dat aan kan liggen. Al heb ik het bij het ene recept/merk wel en het andere niet.
Bij het recept van Nigella Lawson en Koopmans wel en bij AH mix en mix van de molen weer niet.

Waar ik wel laatst achter ben gekomen is dat het beter gaat op de bakplaat i.p.v. het rooster. Terwijl ik normaal overal het rooster voor gebruik.

10

smarianne schreef:

Iemand nog een gouden tip over loslatende zijkanten??? Tegen dat probleem loop ik de laatste tijd aan. Staat errug lelijk.

Ik kwam erachter dat het bij mij een combinatie van het soort beslag en de vorm is. Ik heb een silliconenvorm van Ikea (uit een oude collectie) waar de vormpjes strak en diep invallen, en heb hier nooit problemen mee (ongeacht het soort cupjes of beslag), bij de lagere vormen van aluminium (hema, blokker) laten de meeste papiertjes los met de mix van de webshop(behalve die van Dille en Kamille). Alleen als ik de mix voor roombotercake gebruik van Planet/Party Decorator (schijnt dezelfde te zijn) blijven ze vrijwel altijd zitten. Heel verhaal, maar misschien heb je hier iets aan :).

11

Laatste keer met de cupjes van Dr Oetker heb ik dus een beetje meer beslag gebruikt en na het vullen ff geschud en op het aanrechtblad getikt. Om de lucht er uit te tikken.
Tjah......ut heeft geholpen want de zijkanten lieten niet los. Minuutje langer in de over helpt denk ik ook.